Flipped classroom

31 listopada, 2021

Provođenje aktivnosti Flipped classroom ili obrnute učionice smo predvidjeli u zadnjoj fazi provođenja projekta ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’ , jer smo smatrali da će djeca do tada biti vrlo dobro upoznata s pojmom istraživanja i istraživačkih aktivnosti.  

Tema Flipped Classroom aktivnosti su bili predmeti i živa bića koji mogu letjeti, a proveli smo je nakon što smo završili aktivnost temeljenu na izumima Leonarda da Vincija kada smo obrađivali temu letećeg čovjeka.  Djeci smo objasnili sadržaj zadatka, zatim da ga trebaju provesti zajedno s roditeljima te da će na kraju svoje rezultate predstaviti prijateljima i odgojiteljicama.

Roditelje smo informirali o konceptu ‘Flipped Classroom’ na roditeljskom sastanku (ovdje treba biti link na roditeljski sastanak koji je u prilogu) te smo im objasnili način na koji funkcionira ‘obrnuta učionica’. O konkretnom zadatku smo ih obavijestili putem kutića za roditelje (informativni kutić) u kojemu je bilo objašnjeno što je konkretan zadatak. U obavijesti je navedeno da postoji više načina na koji djeca i roditelji mogu provesti ovu aktivnost. Na primjer, djeca kod kuće mogu zajedno s roditeljima razgovarati o tome što sve može letjeti,  mogu pronaći fotografije predmeta ili živih bića koja lete, mogu nactati što su kroz razgovor s roditeljima zaključili ili u svojoj okolini mogu pronaći nešto što leti i fotografirati mobitelom. Na pitanja roditelja smo odgovarali usmeno ili putem Viber grupe.

Sva djeca su odgovorno i kreativno odradila ovaj zadatak. Neki od njih napravili su plakate i imali kratku prezentaciju i recitaciju, neki su nacrtali ono što su pronašli a neki su donijeli isprintane fotografije. Djeca su nam pokazala mnoge različite predmete kao što su zmaj ili dron te živa bića poput kukaca i ptica.

Smatramo ovu aktivnost vrlo uspješnom, jer je produbila kako naše spoznaje tako i dječje. Djeca su saznala nove pojmove (nazive živih bića, vozila, predmeta i uređaja) od svojih vršnjaka o kojima su nakon toga razgovarali do kraja tjedna.

Aktivnost smo iskoristili i za povezivanje s engleskim jezikom tako što smo sve predmete i živa bića koja lete imenovali i na engleskom jeziku.