Erasmus+

Dječji vrtić Medenjak će  tijekom 15 mjeseci provoditi projekt pod nazivom ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’. Projekt će započeti u studenom 2020. godine, a službeno će završiti krajem veljače 2022. godine. Projekt je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

Što je obuhvaćeno projektom?

Naš projekt je skup aktivnosti koje ćemo provoditi u svim vrtićkim skupinama s ciljem poticanja razvoja STEM vještina i znanja, a sve to na engleskom jeziku. Sve aktivnosti ćemo bilježiti, uspoređivati, vrednovati i raditi na način da ih prilagodimo uzrastu djece. Odgojiteljice će međusobno razgovarati o rezultatima, a djeca će na kraju aktivnosti dati svoje ocjene u obliku veselog, ravnodušnog ili tužnog emotikona. Osim toga, o aktivnostima ćemo razgovarati s djecom na način koji je njima prilagođen, a sve ćemo bilježiti kroz fotografije i videe koje ćete moći pogledati ovdje.

Osim toga, na kraju svake obrađene teme, usporedit ćemo i opisati napredak koji su djeca postigla te na osnovu toga mijenjati, upotpunjavati, dodavati i kreirati buduće aktivnosti vodeći se iskustven stečenim kroz ovaj projekt.

Što je STEM?
STEM sadržaji se odnose na znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Zvuči vrlo ozbiljno, ali djeca vrtićke dobi nemaju nimalo straha pred ovim strašnim nazivima. Za njih je ovo igra  u kojoj nema pobjednika i gubitnika, nego samo različita rješenja i niz pokušaja i promašaja tijekom istraživanja. Više o važnosti STEM znanja, vještina i poticanju sklonosti prema znanosti pročitajte ovdje.

A kako ćemo u sve ovo uklopiti i engleski?

Metoda podučavanja koju ćemo koristiti zove se CLIL ili na engleskom Content and Language Integrated Learning. U prijevodu to znači integrirano učenje jezika i sadržaja. Ako vam se sve i dalje čini apstraktnim, evo kratkog objašnjenja nakon kojeg slijedi konkretan primjer.
Integracija, tj. povezivanje sadržaja koji se obrađuje kroz određenu aktivnost provodi se na način da se pojedinačni izrazi, ali i čitave rečenice ili nizovi rečenica izgovaraju na engleskom jeziku. Ovdje možete pogledati video koji se odnosi na temu Oobleck.

Konkretan primjer razrađene aktivnosti vezano uz Oobleck pročitajte ovdje. Ostale blogove vezane zu projektne aktivnosti pročitajte ovdje, a videe možete pronaći na našem YouTube kanalu

Zašto STEM i CLIL?

Cilj programa je razvijanje sklonosti  djece prema STEM sadržajima kroz aktivnosti koje potiču iznenađenje, čuđenje i dublje razumijevanje svijeta oko nas te rano učenje engleskog jezika čime se podupire stvaranje iznimnih jezičnih kompetencija. Djeca su prirodni istraživači i treba ih samo malo potaknuti i usmjeriti kako bi otkrili svoje interese te zadovoljili svoju znatiželju. Aktivnosti koje su predviđene projektom uvažavaju dob djece, ali istovremeno postavljaju temelje u stvaranju sklonosti prema znanosti i znanstvenom pristupu rješavanja problema.

Ovdje donosimo primjer područja s pratećim aktivnostima za dvomjesečni period.

1. Da Vinci (katapult, padobran)

2. tehnologija (Bee bot, Scratch)

3. znanost – kemija + matematika (voda, soda bikarbona, ocat, škrob, mlijeko, regenerator, ulje)

4. inženjering + znanost (fizika) (kocke, drveni štapići (tanki, deblji), papir, plastelin, hrana)

5. znanost + matematika – fizika (brzina, lansiranje)

6. matematika (veličine, udaljenosti, težina)

Svaki mjesec odgojiteljice podnose izvješće koje obuhvaća teme, materijale, dob djece, ciljeve, konkretne zadatke i evaluaciju provedenih aktivnosti.

Ovim projektom želimo postaviti osnovu za izgradnju kreativnosti, kritičkog razmišljanja, suradnje i komunikacije od najranijeg uzrasta. Baš iz ovog razloga jedna od naših šest mobilnosti se odnosi na ove četiri važne teme.

Što su mobilnosti i koliko je mobilnosti predviđeno projektom?

Mobilnosti su putovanja sa svrhom stručnog obrazovanja, stjecanja novih znanja i iskustava, razmjene mišljenja, usporedbe vlastitih iskustava s iskustvima kolega iz drugih zemalja te razvoja spoznaje da se iste stvari mogu raditi na puno različitih načina.

Jedan od ciljeva ovih putovanja je razvijanje svijesti o postojanju različitih praksi unutar Europske unije te različitih načina organizacije rada ustanova istih kategorija (u našem slučaju su to vrtići). Postoji još niz razloga zašto su ove mobilnosti prilika za osobni rast i razvoj, a time i razvoj ustanove u kojoj radite, a jedan od najvažnijih je stvaranje kontakata s osobama koje se bave istim poslom i imaju iste ciljeve i potrebe, a dolaze iz različitih zemalja. Spajanje različith perspektiva često rezultira potpuno novim slikama.

Mobilnosti predviđene našim projektom

Osim 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication, and Collaboration in Schools koju smo već spomenuli, predvidjeli smo sljedeće mobilnosti (ukupno šest).

  1. STE(A)M in Classroom – Multiple Intelligencies- Microlearning – Flipping classrooms – CLIL – Grčka
  2. CLIL: Content and Language Integrated Learning, Irska
  3. Digital Competencies Using a Tablet, Španjolska
  4. IT Technologies in Language and STEM Subjects Teaching – Španjolska
  5. Educational Robotics – Češka

Izvješća s mobilnosti možete pročitati ovdje.

Utjecaj projekta na širu zajednicu

Ovim projektom želimo podići svijest o potrebi ranog uključivanja u znanstvene predmete te učenje engleskog jezika kao osnovnog komunikacijskog sredstva u Europi i cijelome svijetu.

U sklopu projekta ostvarit ćemo kontakte s Gradskom knjižnicom u Vinkovcima (izložbe), Osnovnom školom Josipa Kozarca u Vinkovcima, Gradskom knjižnicom u Otoku, a planiramo i šetnje vinkovačkim korzom gdje ćemo organizirati igre za građane.

U vrtiću imamo Erasmus+ kutić gdje svi mogu pogledati najnovija aktivnosti i obavijesti, a nakon svake aktivnosti putem naše webstranice, Facebook-a i Instagrama objavljujemo fotografije.

Na YouTube-u možete pogledati videe aktivnosti s engleskim prijevodom.