Crtani filmovi su najdostupniji i najlakši izvor zabave koju možemo priuštiti djeci. Uz pristup internetu i velikom broju programa, moguće je djeci pustiti njihov omiljeni crtić u bilo kojem trenutku. Vrijeme koje se ranije provodilo u igri na svježem zraku, danas je prečesto zamijenjeno višesatnim gledanjem crtanih filmova, pretežito bez nadzora roditelja koji nisu ni svjesni kakav utjecaj na kasniji psihološki razvoj i obrasce ponašanja mogu imati sadržaji kojima je dijete izloženo.
Širok je raspon tematika crtanih filmova, od bajki poput „Ljepotice i zvijeri“ do akcijskih crtanih filmova poput „Ben 10“. Pokazalo se da djevojčice preferiraju bajkovite crtiće, dok dječaci preferiraju akciju. Djeca su u fazi kad se njihovi umovi razvijaju i vrlo lako stvaraju impresije pa roditelji trebaju biti vrlo oprezni pri odluci čemu će djeca biti izložena.
U fazi ranog djetinjstva djeca misle da je ono što se odvija na televiziji stvarno, te ne razlikuju fantaziju i realnost. Često smatraju da mačak Tom ostaje nepovrijeđen iako ga miš Jerry udari nekoliko puta čekićem po glavi. Istraživanja su pokazala da djeca koja gledaju crtane filmove gdje je nasilje prikazano vrlo realistično, ponavlja se i nije kažnjeno, imaju veću vjerojatnost imitiranja takvog ponašanja nego djeca koja takvim sadržajima nisu bila izložena.
Djeca koja gledaju previše crtanih filmova često maštaju o životu kakav žive njihovi omiljeni likovi te ih oponašaju. Kod djevojčica je to oponašanje usmjereno na odjeću ili držanje, dok je kod dječaka usmjereno na akcije i (nerijetko) na borbu. Iako to može biti simpatično, treba paziti da ne postane ekstremno te da dijete može razlikovati svoj život od života lika iz crtića.
S druge strane, postoji puno crtanih filmovi koji ne samo da su odličan izvor zabave nego imaju i edukativnu komponentu. Primjerice, „Dora istražuje“, „Profesor Baltazar“ ili pak „A je to“, usmjereni su na istraživanje i otkrivanje zakonitosti i pravila u svijetu koji nas okružuje, te potiču djecu na kreativnost i međusobnu suradnju, uče ih vrijednostima.
Također, crtani filmovi mogu imati pozitivan utjecaj na djecu uz malo truda od strane roditelja ili odraslih osoba koje sudjeluju u životu djeteta. Potrebno je naučiti djecu da scene iz crtanih filmova nisu stvarne te da likovi postoje samo u mašti, ne i u stvarnom svijetu. Ukoliko se netko tuče ili svađa u crtiću, to ne znači da djeca trebaju činiti to isto. Roditelji trebaju obratiti pozornost na aktivnosti svoje djece i opaziti na vrijeme potencijalne promjene u njihovom ponašanju koje bi mogle imati izvor u sadržajima s televizije koje dijete prati. Potrebno je razgovarati s djecom i razjasniti im sve nejasnoće te odgovoriti na svako pitanje.
Stoga, da bi crtani filmovi postali zdrava okolina za dijete te dobar i učinkovit izvor znanja, roditelji trebaju obratiti pozornost i odabrati one koji će dijete potaknuti na aktivnost, istraživanje, kreativnost i poželjna ponašanja!