Za sat od 45 minuta potrebne su vam po dvije kartice s istom bojom koje možete imati gotove ili ih sami napraviti. Mi smo učili sljedeće boje na njemačkom jeziku, ali isti način možete koristiti za bilo koji strani jezik: blau, rot, grün, schwarz, weiß, braun, gelb, lila, pink und orange (plava, crvena, zelena, crna, bijela, smeđa, žuta, ljubičasta, ružičasta i narančasta).

Rano učenje stranih jezika često počinje s usvajanjem naziva za boje zato što djece počinju prepoznavati boje već s 18 mjeseci, a s 3 godine znaju imenovati nekoliko osnovnih boja. U međuvremenu, kroz vježbu i opažanje svijeta oko sebe, djece će ubrzano usvajati ostale nazive za boje.

Evo kako smo mi naučili nazive boja uz pomoć kartica na kojima su se nalazili brojevi i zvijezde različitih boja. Naglasak je bio na prepoznavanju boja, a ne na brojevima i zvijezdama. Brojeve i zvijzde ćemo koristiti u narednim nastavnim satima.

DSCN4097Kartice složite na stol, možete i na pod, tako da djeca mogu sjesti u krug te da se kartice nalaze u sredini. Pokažite prstom karticu i izgovorite naziv za boje. Djeca trebaju svi zajedno ponoviti glasno za nastavnikom. Ovo možete ponoviti dva puta. Treći put kada izgovorite naziv boje, jedno dijete treba pronaći odgovarajuću karticu i preokrenuti je na drugu stranu tako da se boja ne vidi. Kada su sve kartice prokrenute naopačke, recite naziv za neku boju, a djeca moraju pronaći odgovarajuću karticu. Kada dijete pronađe karticu, neka ono pokuša samo reći naziv boje.

Budući da djeca ranog uzrasta ne vole sjediti, važno je da organizirate igre koje će omogućiti slobodno kretanje. Mi vam predlažemo nekoliko načina:

• Imenujte neku boju, dijete treba pronaći karticu, odnijeti je na ploču i zalijepiti pomoću magneta (možete koristiti i patafix ili ako ste u svome domu, dijete može karticu jednostavno prisloniti uza zid i slično).

DSCN4103

• Kada ste iskoristili sve boje, možete ponoviti igru tako da djeca iskoriste drugi par svake kartice i slože odgovarajuće boje jednu ispod druge.

DSCN4117

• Podijelite djecu u dvije grupe tako da uvijek se natječe po dvoje djece iz suprotne grupe i imenujte jednu boju. Cilj je što prije pronaći odgovarajuću boju. Budući da se djeca vole natjecati, očekujte veselu atmosferu.
Dijete koje je najbrže prepoznalo boju, može skinuti karticu s ploče i na taj način osvojiti bod za svoju grupu.

DSCN4112

• Ovu igru možete proširiti na način da djeca traže predmete odgovarajuće boje po prostoriji u kojoj se nalaze. Dijete koje prvo pronađe odgovarajuću boju i dotakne predmet, osvaja bod za svoju grupu.

• Na kraju sata djeca mogu sama izraditi svoje kartice. Kartice možete koristiti u daljnjoj nastavi. Unaprijed izrežite kartice te nacrtajte različite oblike: kvadrat, krug, pravokutnik i trokut. Recite odgovarajuću boju, te odgovarajući oblik na njemačkom jeziku (das Quadrat, der Kreis, das Rechteck, das Dreieck). Djeca trebaju obojati navedeni oblik bojom koju ste naveli. Na ovaj način, utvrđujete nazive boje te uvodite nazive oblika. Vjerojatno ste primjetili da smo u prvim vježbama koristili brojeve i zvijezde tako da kroz ponavljanje boja tijekom sljedećih nastavnih sati, možemo početi uvoditi nazive za brojeve od 0-10 te djecu naučiti kako se kaže zvijezda:der Stern.

• Kada djeca nauče nazive za oblike i brojeve, igra se može proširiti na uvođenje jednostavnih rečenica:

– Pokaži zelenu zvijezdu (Zeig den grünen Stern.).
– Pronađi crveni trokut. (Finde das rote Dreieck.).

• Kada djeca usvoje nazive boja, možete prijeći na pitanja kao što su:

– Welche Farbe ist es? (Koja je ovo boja?)
Cilj ovoga pitanja je imenovanje odgovarajuće boje.

– Ist es gelb? (Je li ovo žuta boja?) Odgovor ja ili nein.
Cilj pitanja je uvesti potvrdnu ili niječnu rječcu ‘ja’ ili ‘nein’.

• Wo ist das gelbe Dreieck? (Gdje je žuti trokut’)

– Odgovor može biti: ovdje ili tamo (hier oder dort).
Ovu vježbu možete pronaći na:

 

 

• Was fehlt? (Što nedostaje?) U ovoj igri uvodimo nove riječi: grau und bunt (sivo i šareno).

Ovu vježbu možete pronaći na: 

Dodatne ideje potražite na:

Zbirku pjesmica s bojama potražite na:

I ne zaboravite, djeca predškolskog uzrasta su najbolji učenici stranih jezika. Zato im omogućite redovitu izloženost stranom jeziku i uključite se u proces učenja tako da s njima zajedno redovito pratite sadržaje čije ćemo vam linkove objavljivati na ovoj stranici i na našoj Facebook stranici https://www.facebook.com/moj.medenjak?ref=hl.

Eugenija Nemeth, prof. njemačkog jezika