Mobilnost Sevilla

MOBILNOST ‘ICT LEARNING BY DOING’, SEVILLA, ŠPANJOLSKA OD 4. 10. 2021. DO 8. 10. 2021.

Mobilnost pod nazivom ‘ICT Learning by Doing’ je sufinancirana sredstvima programa Eurpske unije Erasmus+.

Ovu edukaciju organizirala je ustanova Euromind Projects S. L. u Sevilli u Španjolskoj u periodu od 4. do 8. listopada 2021. godine, a pohađala ju je Eugenija Nemeth u sklopu projekta ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’, za što su odobrena sredstva iz programa Erasmus+. Erasmus+ je program Europske unije kojim se podupiru obrazovanje, stručno osposobljavanje, mladi i sport u Europi.

 

Prije mobilnosti

Prije mobilnosti bilo je potrebno osigurati putne karte, smještaj i kupiti putno osiguranje. Informacije vezane uz COVID-19 smo pratili na stranici Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske. Za boravak u Španjolskoj potrebno je popuniti online locator.

Prije putovanja u Španjolsku, detaljne smo informacije dobili i od organizatora edukacije koji su nas informirali o situaciji vezano uz putovanja u Španjolsku te o programu edukacije.

S organizatorom mobilnosti smo potpisali Erasmus+ Mobility Agreement for School Staff and Quality Commitment for School Education.

Mobilnost i edukacija

Edukacije je trajala pet dana od 4. listopada 2021. do 8. listopada 2021. godine. U projektu smo predvidjeli edukaciju koja se odnosi na primjenu pametne ploče (Smartboard) u podučavanju STEM predmeta i engleskog jezika, ali ova se edukacija više ne nalazi u ponudi tako da smo se odlučili na srodnu vrstu edukacije, a to je primjena informatike u nastavnom procesu, odnosno primjena konkretnih programa i aplikacija u kreiranju nastavnog sadržaja. Popis aplikacija

Edukaciju je pohađalo ukupno sedam polaznika i to dvoje iz Češke, četvero iz Rumunjske te polaznica iz našeg vrtića. Svi su polaznici obrazovni djelatnici i to većinom iz srednjih škola, ali sadržaj edukacije je primjenjiv i na predškolsko obrazovanje, što se najbolje vidjelo na primjeru aplikacije Scratch koju naš vrtić koristi već tri godine. Jezik edukacije je bio engleski, a razina B1 je dovoljna za praćenja i sudjelovanje u edukaciji.

Ponedjeljak

Uvodna tema prvoga dana edukacije je bio razgovor o tome zašto bismo trebali koristiti suvremene informacijske tehnologije u obrazovanju te zašto bismo trebali razvijati digitalnu pismenost (engl. digital literacy). Razlozi su višestruki, a između ostalih su to povećanje zainteresiranosti učenika za sudjelovanje u multimedijalnim aktivnostima, lakše usvajanje digitalnih sadržaja, bolja interakcija nastavnika i učenika te stvaranje sadržaja koji su poticajni za suvremene učenike.

Tijekom praktičnog dijela edukacije smo upoznali Google Tools for Education pomoću kojih možemo istraživati najrazličitije teme te tražiti pojedinačne informacije. Praktični dio edukacije završili smo tako što smo započeli svatko svoju Google Classroom (Google učionicu) u kojoj smo sljedećih dana kreirali svoje sadržaje i zadatke. Prvi zadatak u Google Classroom bio je izraditi tjedni nastavni plan koristeći Google Docs,  Canva i  Google Jamboard. Moj plan možete pogledati ovdje. Blue Class Plan

Utorak

Današnji dan je bio posvećen korištenju videa u nastavi. Za izradu video pomoću kojih možemo objasniti nastavne sadržaje koristili smo Renderforest.  U drugom dijelu ovoga dana, naučili smo kako možemo snimiti zaslon, dodati video i objasniti učenicima sadržaje koje poučavamo. U ovu smo svrhu koristili Screencastify.

Srijeda 

Za kreiranje online zadataka, izazova, kvizova i slično koristili smo Kahoot i Wordwall. Ovi programi omogućavaju tzv. classroom gamification, odnosno stvaranje okruženje u kojemu djeca uče kroz igru.

Četvrtak

Scratch je aplikacija koju u Medenjaku koristimo već tri godine, ali tijekom današnjeg dana sam proširila svoje znanje novim mogućnostima primjene Scratch-a kod djece predškolskog uzrasta. Ovdje možete pogledati koje smo mogućnosti Scratch-a koristili u današnjim aktivnostima. Scratch

Petak

Zadnji dan edukacije smo proveli u predstavljanju svojih Google učionica i kreiranih zadataka ostalim polaznicima te u razgovoru o dodatnim sadržajima koje možemo koristiti u stvaranju digitalnih sadržaja: Vibby i Kapwing za izradu videa, upotrebu YouTube-a za kreiranje sadržaja, Google Sites za stvaranje novih stranica te posebno o upotrebi navedenih programa i aplikacija u konceptu Flipped classroom, odnosno obrnute učionice.

Na kraju edukacije dobili smo uvjerenje o pohađanju edukacije te Europass Mobility Document, a sa sobom smo ponijeli nova znanja koja će nam pomoći u stvaranju boljih i zanimljivih sadržaja za naše male učenike.

Evaluacija mobilnosti

Prilikom odabira ove mobilnosti vodili smo se potrebom za dodatnim usavršavanjem svojih znanja i vještina vezano uz upotrebu pametne ploče. Budući da se ova edukacija više ne održava, odlučili smo se za srodnu edukaciju, što se pokazao kao odličan izbor, jer smo tijekom ove edukacije upoznati s velikim brojem mogućnosti u izradi online učionice, grafičkom, audio i video uređivanju te stvaranju cjelovitih sadržaja prikladnih za djecu predškolskog uzrasta.

Sadržaj edukacije je bio organiziran na jasan način te je omogućavao svakodnevnu nadogradnju znanja na osnovu sadržaja predavanja iz prethodnih dana. Sve zajedno je rezultiralo izradom konkretnih mulitmedijalnih sadržaja vezanih uz tjedni plan koji smo izradili prvoga dana edukacije.

Sve predstavljene aplikacije kao i programi su prikladni za predškolski uzrast ili se mogu jednostavno prilagoditi interesima predškolske djece. Neke od navedenih aplikacija već koristimo, npr. Scratch, ali smo tijekom edukacije naučili nove načine na koje se Scratch može koristiti te načine na koje se djeca mogu uključiti u napredniju upotrebu ove aplikacije.

Aplikacije koje se odnose na grafičko uređivanje sadržaja (npr. Google Docs i Canva) su nam od velike važnosti budući da pomoću njih možemo uređivati radne materijale koje priređujemo za npr. predškolu, engleski jezik, njemački jezik i STEM tako da njihovu uporabu ne trebamo ograničiti samo na naš Erasmus+ projekt, već ih možemo ubuduće primjenjivati na razini čitavog vrtića. Osim toga, ove aplikacije su prikladne za uređivanje sadržaja za roditelje ili bilo koje objave za ostale sudionike u procesima vrtića.

Audio i video aplikacije su nam neophodne u izradi videa edukativnog sadržaja kao i audio i video sadržaja koje koristimo u vrtićkim aktivnostima kao što su obrađivanje pojedinačnih tema, videi vezani uz projekt ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’ te ostali videi koje snimamo tijekom svoga rada.

Od velike važnosti su nam bile teme Flipped Classroom, Gamification i digitalna pismenost, jer smo sve ove tri teme istaknuli u svom projektu.

Cilj obrnute učinice je ojačati i zainteresirati djecu za određene sadražaja, ojačati njihove kompetencije kao što su prezentacijske vještine, suradnja, istraživanje i znanstvena radoznalost te ih povezati s roditeljima i odgojiteljicama kao pomagačima u njihovom procesu stravaranja sadržaja za svoje prijatelje iz vrtića.

Digitalna pismenost je dio STEM predmeta te smo se ovoj temi posebno posvetili kroz aplikaciju Scratch kojom potičemo rano programiranje te kroz upotrebu Bee-botova u podučavanju nastavnih sadržaja. ‘Educational Robotics: Gamifying the Classroom’ je sljedeća mobilnost kojoj će prisustvovati kolegice Valentina Lovrić i Dina Lalić i koja će biti nastavak započete teme ICT Learning by Doing.

Gamification je tema koja nam je od velike važnosti, jer je i inače čitava koncept rada našeg vrtića zasnovan na poticanju otkrivanja i učenja kroz igru. Kroz ovu edukaciju smo upoznali niz digitalnih alata koje možemo koristiti kako bismo učinili sadržaje što zanimljivijim i učinkovitijim.

Osobno iskustvo

Kompetencije koje sam unaprijedila ovim tečajem odnose se na digitalnu pismenost, tehnologiju te posebno na učenje o tome kako treba učiti. Navedene aplikacije nisu samo napredak u stvaranju novih sadržaja, već omogućavaju bolju organizaciju, prezentaciju i sistematizaciju gradiva i tema.

Posebno je važno istaknuti da se tijekom mobilnosti unapređuju osobne vještine komunikacije na stranom jeziku, kulturološka osvještenost te socijalne i građanske kompetencije. Mobilnosti su izvanredna prilika ne samo za upoznavanje pojedinačnih polaznika, već i za upoznavanje materijalnih, organizacijskih, kulturoloških, financijskih i socijalnih značajki njihovih radnih okruženja, što omogućava uspoređivanje vlastitog rada i okruženja s onima iz zemalja Europske unije.

Važni ishodi mobilnosti su, osim navedenoga, pojačana motivacija za unapređenje rada na osnovu novostečenog znanja te razvoj novih nastavnih metoda te uspostavljanje kontakata s ostalim polaznicima s ciljem razmjene znanja, iskustava te potencijalne suradnje u novim projektima kao i u ETwinning projektima.

Smatram da smo zahvaljujući ovoj i svim mobilnostima unutar našeg projekta unaprijedili svoje buduće izglede za suradnju s obrazovnim ustanovama u Europskoj uniji te povećali spremnost ostalih djelatnika u Medenjaku za sudjelovanjem u budućim projektima i mobilnostima.