MJESEČNO IZVJEŠĆE ZA PROSINAC, 2020.

TEME:  polaroid, pokus s ledom i svijećom, čarobni eksperiment s mlijekom

Istraživanjem agregatnih stanja, instant fotoaparata te čarobnim eksperimentom s mlijekom nastojali smo kod djece probuditi interes za STEM aktivnosti te sadržaj koji pružaju STEM aktivnosti  povezati sa životnim situacijama. Područja koja uključuju STEM aktivnosti su zapravo dio vrtićke svakodnevice te se u današnje vrijeme sve više naglašava važnost razvoja STEM vještina kod djece obzirom da se na ova područja gleda kao na područja budućnosti. Kroz takve aktivnosti kod djece se potiče povezivanje, kreativno i kritičko razmišljanje, analiza, logičko promišljanje, pretpostavljanje, učenje kroz metodu pokušaja i pogreške, samostalnost u učenju, praktičan rad i zaključivanje, strpljenje, upornost, preciznost, usmjerenost i timski rad, što su nam ciljevi u ovim provedenim aktivnostima.

Istraživanjem polaroid fotoaparata  djeci smo prezentirali pojam tehnologije, njene grane te smo potaknuli interes za cjelokupno područje tehnologije. Pokusima sa različitim materijalima koji su djeci lako dostupni i kojima se djeca služe svakodnevno, djecu upoznajemo sa znanošću, sa svim njenim područjima te im omogućujemo otkrivanje načina na koji  svijet oko nas funkcionira koristeći se određenim koracima koje se zovu znanstvene metode.    

Fotografiranje Polaroid aparatom

 

MATERIJALI: polaroid fotoaprat, papir za printanje, led, svijeća, žlica za juhu, poslužavnik, prehrambena boja, mlijeko, deterdžent za suđe, štapići za uši

TRAJANJE: 30-45 min (po aktivnosti)

DOB DJECE: 0-3, 3-5, 4-7

CILJEVI:

  • Ukazati djeci na značaj upotrebe različitih znanja u svrhu “izmišljanja” (pronalaženja) novih alata ili uređaja kako bi si olakšali život
  • Poticati promišljanje i provjeravanje ponuđenih činjenica
  • Ohrabrivati djecu za samostalno rješavanje problema (izazova)
  • Približiti djeci pojam primarnih i sekundarnih boja
  • Usvajati nova znanja (iz englskog jezika i STEM predmeta)
  • Razvijati kognitivne vještine i sposobnosti

 

  • Objasniti važnost praćenja koraka pokusa
  • Poticati kombiniranje dosadašnjih znanja
  • Ohrabrivati djecu da postavljaju pitanja

 

KONKRETNI ZADACI:

  • Pripremiti potrebne materijale
  • Objasniti djeci kako funkcioniraju analogni i digitalni fotoaparat, kako kamera pametnog mobitela, a kako polaroid aparat
  • Istraživati kemijske reakcije
  • Obogatiti dječji vokabular (hrvatski i pojmovi na engleskom)
  • Proširiti dječja znanja o svojstvima vode
  • Razvijati vršnjačku suradnju
  • Razvijati dječju kreativnost
  • Povećati interes za slične aktivnosti

 

Plan i razrada aktivnosti: Valentina Lovrić, Ana Livaja, Dina Lalić

Engleski jezik: Eugenija Nemeth

Provele: Valentina Lovrić, Ana Livaja

 

Pokus s ledom i svijećom

 

EVALUACIJA:

Aktivnosti su djeci bile zanimljive i jednostavne. Djeca starijih skupina su većinu aktivnosti mogla odraditi sama, dok je djeci jasličke dobi bila potrebna pomoć odgojiteljice, što je i bilo za očekivati. Kod djece starijih skupina primjetili smo timski rad kod provedbe aktivnosti, npr. kod fotografiranja polaroidom jedni drugima su objašnjavali kako trebaju fotografirati i kako isprintati fotografiju. Ovakve aktivnosti ne bi trebale biti vremenski ograničene. Čarobni eksperiment s mlijekom su neka djeca željela ponoviti nekoliko puta. Primjetili smo da djeca jako brzo nauče pojmove na engleskom I kasnije ih koriste u igri.

Budući da je ovo drugi mjesec provođenja projekta uočili smo da su djeca usvojila često korištene engleske izraze, fraze i rečenice, npr. Can you help me? Can you give me…? Where is… What colour is this? Point to … Add some milk/water…

Jedan of važnih zadataka u prosincu, mjesecu slavlja i veselja je bio povezati STEM sa životnim situacijama u čemu smo uspjeli kroz aktivnost fotografiranja i trenutne izrade fotografija.

Za jedan od proljetnih ili ljetnih mjeseci (ovisno o Covid situaciji i vremenskim uvjetima), ovu ćemo aktivnost preseliti na gradski korzo gdje ćemo za prolaznike organizirati kviz na temu STEM predmeta i programa Erasmus+. Ponijet ćemo Polaroid kameru te papir za printanje. Djeca će rub papira prethodno (ručno) ukrasiti, a odgojiteljice će na papir napisati STEM, CLIL, Erasmus+, Europska unija. Prolaznicima koji budu sudjelovali u kvizu poklonit ćemo njihovu fotografiju za uspomenu.

Čarobni eksperiment s mlijekom