MJESEČNO IZVJEŠĆE ZA OŽUJAK, 2021.

Teme: građenje uz pomoć LEGO kockica, proučavanje različitih građevina (kuće na vodi, drvene kuće, neboderi, piramide, čuvene građevine (Velika piramida u Gizi, Koloseum u Rimu, Eiffelov toranj u Parizu, Arena u Puli, crkva svetog Marka u Zagrebu), inženjerstvo – izdržljivost struktura: eksperiment sa špagetima.

Ovaj smo mjesec posvetili građevinama: kućama u kojima žive ljudi te građevinama u kojima nitko ne živi, ali nas fasciniraju svojim izgledom, veličinom, značenjem i vremenom kada su izgrađeni.

Pogledali smo različite vrste kuća te razgovarali o njima, pitali se tko u njima živi, od čega su izgrađene.

Ovu smo aktivnost provodili cijeli tjedan zato što je izazvala veliko zanimanje i razgovore o osebujnim kućama i nastambama koje smo upoznali.

Evo primjera nekih kuća koje smo vidjeli i o kojima smo razgovarali.

Photo by wendel moretti from Pexels
Photo by Petra Winkler from FreeImages https://www.freeimages.com/photo/small-wooden-house-1517348
By timelss https://pixabay.com/photos/caribbean-house-on-water-738028/
Održiva kuća https://www.architectureanddesign.com.au/features/list/the-rise-of-sustainable-homes
Neboder Jeffrey Betts https://www.everypixel.com/search?q=skyscraper&stocks_type=free&page=7&image_id=17656864657011721486

 

 

 

 

 

 

Pogledajte kako su djeca nacrtala kuće u kojima bi željeli živjeti.

 

Nakon ove aktivnosti djeci smo pokazali fotografije čuvenih građevina – Veliku piramidu u Gizi, Koloseum u Rimu, Arenu u Puli, Eiffelov toranj, Kosi toranj u Pisi i crkvu svetog Marka u Zagrebu –  o kojima smo razgovarali kroz više područja:

  • Prepoznaju li djeca ove građevine?
  • Gdje se one nalaze?
  • Kada su izgrađene?
  • Što ove građevine znače?
  • Od kojeg su materijala izgrađene?
  • Imaju li ove građevine svoje stanare?
  • Za što služe?
  • Koja im se najviše sviđa?

Na kraju smo provodili aktivnosti građenja Lego kockicama. Aktivnost građenja pomoću LEGO kockica smo izabrali kao jednu od STEM aktivnosti, jer nije tajna da djeca obožavaju sve oblike igre i građenja koje uključuju baš LEGO kockice. Dobro je poznata činjenica da je LEGO idealan medij za eksperimentiranje i učenje o znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM). LEGO i znanost prirodni su par.

 

Građenje – starije skupine

Mnogi LEGO setovi uključuju znanost i STEM kao što su  npr. NASA-in Mars Rover set, LEGO Mindstorms robotska serija, te znanstveni kompleti koji su posvećeni ženama u znanosti te imaju za cilj potaknuti zanimanje mladih djevojaka za STEM područja. I u planiranoj i spontanoj uporabi Lego omogućuje djeci vježbanje kreativnosti i koncentracije te svladavanje osnovnih koncepata inženjerstva, matematike i fizike.

MATERIJALI: LEGO kockice, fotografije navedenih tipova građevina i konkretnih građevina

TRAJANJE: prema interesu djece

DOB DJECE: 0-3, 3-5, 4 – 7 godina

CILJEVI:

  • Razvijati dječje logičko razmišljanje i organizaciju
  • Razvijati znanja iz matematike
  • Razvijati sposobnosti rada u timu
  • Poticati kreativnost i maštu
  • Poticati istraživački duh
  • Razvijati vještine baratanja predmetima
  • Razvijati vizualnu percepciju
  • Učenje kroz propitivanje i istraživanje
  • Poticati razvoj grube i fine motorike

KONKRETI ZADACI:

  • Pripremiti potrebne materijale
  • Poticati dječju kreativnost
  • Istraživanje zakona fizike
  • Obogatiti dječji vokabular (hrvatski i pojmovi na engleskom)
  • Omogućiti svakom djetetu da svojim idejama doprinese izgradnji strukture
  • Omogućiti dječju suradnju
  • Omogućiti djeci učenje novih pojmova i informacija

Građenje – jaslička skupina

 

Plan i razrada aktivnosti: Valentina Lovrić, Ana Livaja, Dina Lalić

Engleski jezik: Eugenija Nemeth

Provele: Valentina Lovrić, Ana Livaja

 

EVALUACIJA

Kao što smo već naveli u prethodnom mjesečnom izvješću, aktivnosti ovoga tipa ne ograničavamo vremenski. Lego kockice su dio svakodnevne dječje igre pa djeci ova aktivnost nije bila ništa strano. Aktivnost smo provodili tijekom više dana kako bi sva djeca mogla izraziti svoju kreativnost i spretnost.

S prvom grupom smo odmah uočili svoju pogrešku jer smo im sugerirali da bi mogli izgraditi nekakvu građevinu pa su djeca imala zadani obrazac (slike piramide u Gizi, Kosog tornja u Pisi, itd.) te nisu mogli u potpunosti dati priliku svojoj mašti.

 Ostalim grupama smo samo rekli neka nam izrade nešto od Lego kockica i to je polučilo puno bolji uspjeh. Bilo je tu svega, od prijevoznih sredstava, životinja do hrane. Naizgled obična aktivnost zapravo je puno značila za razvoj djece i za refleksiju odgojiteljica.

U ove aktivnosti je vrlo lako uključiti engleski jezik.

Vokabular koji smo koristili i usvajali tijekom aktivnosti se odnosi na:

  1. vrste kuća:

– house, cottage, skyscraper, house on stilts, modern house, sustainable house

  1. vrste materijala

– wood, steel, glass, bricks, stone

  1. građevine

– pyramid, arena, church, tower

  1. boje lego kockica

– sve boje u setu

  1. Pitanja.

– What is this? Who lives here? Is it new/old/modern? Do you like it? Where is it? Is it cold/hot inside?

  1. upute

– Point to the church. Find a pyramid in the picture. Draw the house you would like to live in. Show me your picture, please.