MOBILNOST ‘STE(A)M IN CLASSROOM – MULTIPLE INTELLIGENCES – MICROLEARNING – GAMIFICATION – CLIL – FLIPPING CLASSROOMS’, ATENA, GRČKA OD 18. 10. 2021. DO 22. 10. 2021.

 

MOBILNOST ‘STE(A)M IN CLASSROOM – MULTIPLE INTELLIGENCES – MICROLEARNING – GAMIFICATION – CLIL – FLIPPING CLASSROOMS’, ATENA, GRČKA OD 18. 10. 2021. DO 22. 10. 2021.

Mobilnost pod nazivom ‘STE(A)M IN CLASSROOM – MULTIPLE INTELLIGENCES – MICROLEARNING – GAMIFICATION – CLIL – FLIPPING CLASSROOMS’ je sufinancirana sredstvima programa Eurpske unije Erasmus+.

Ovu edukaciju organizirala je ustanova Lamba Twelve u Ateni u Grčkoj u periodu od 18. do 22. listopada 2021. godine, a pohađale su je Ana Livaja i Valentina Lovrić u sklopu projekta ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’, za što su odobrena sredstva iz programa Erasmus+. Erasmus+ je program Europske unije kojim se podupiru obrazovanje, stručno osposobljavanje, mladi i sport u Europi.

Prije mobilnosti

Prije mobilnosti bilo je potrebno osigurati putne karte, smještaj i kupiti putno osiguranje. Informacije vezane uz COVID-19 smo pratili na stranici Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske. Za boravak u Grčkoj potrebno je popuniti online locator.

Prije putovanja u Grčku, detaljne smo informacije dobili i od organizatora edukacije koji su nas informirali o situaciji vezano uz putovanja u Grčku.

S organizatorom mobilnosti smo potpisali Erasmus+ Mobility Agreement for School Staff and Quality Commitment for School Education.

Mobilnost i edukacija

Edukacija je trajala pet dana od 18. listopada 2021. do 22. listopada 2021. godine. U projektu smo predvidjeli ovu edukaciju jer spaja dva glavna područja našeg projekta; STEM I CLIL.

Edukaciju smo, zbog cjelokupne situacije s pandemijom virusa Covid-19 i različitih protupandemijskih mjera drugih država, pohađale samo nas dvije polaznice iz našeg vrtića. Edukacija je većim dijelom namijenjena polaznicima koji su obrazovni djelatnici u osnovnim školama, ali sadržaj edukacije je primjenjiv i na predškolsko obrazovanje. Jezik edukacije je bio engleski, a razina B1 je dovoljna za praćenja i sudjelovanje u edukaciji.

Ponedjeljak

Prvi dan smo dogovorili sastanak s predavačem u kafeteriji koja je udaljena svega dvije minute hoda od mjesta održavanja edukacije kako bismo probali tradicionalnu grčku kavu i grčke pite. Nakon toga zaputili smo se u zgradu u kojoj se održava edukacija. Predavač je bio vrlo susretljiv te nas je uputio što od znamenitosti u Ateni trebamo posjetiti, preporučio nam nekoliko restorana i uputio nas u raspored i brojeve autobusnih linija koje možemo koristiti od smještaja do edukacije. Preporučio nam je korištenje aplikacije Citymapper. Nakon toga smo zajedno prošli teme koje ćemo obraditi u ostalim danima edukacije.

Obišli smo dio grada koji se zove Voula te jezero Vouliagmeni.

Utorak

Današnji dan proveli smo na izletu u stari dio Atene gdje smo obišli sve bitne povijesne znamenitosti.

Srijeda 

Treći dan smo krenuli s teorijskim dijelom. Učili smo postupke provođenja eksperimenata i učenja STEM-a s djecom. Naučili smo da je za znanstveni dio važna opservacija, propitivanje, stvaranje pretpostavki, razmjena otkrića te ponovno propitkivanje. Za tehnologiju je važno korištenje alata, inovativnost, identificiranje problema i da stvari funkcioniraju. Najbolji primjer smo našli u našoj praksi gdje smo s djecom učili početno kodiranje uz pomoć Bee bota. Za inženjerstvo je važno rješavanje problema, korištenje različitih materijala, dizajniranje, stvaranje i stvaranje stvari koje funkcioniraju.  U matematici je važno nizanje, uzorkovanje, istraživanje oblika, istraživanje volumena i istraživanje veličine. Još jedan primjer djeci najzanimljivijeg matematičkog zadatka je tangram.

Nakon teorijskog dijela išli smo s predavačem u vrtić odraditi nekoliko pokusa s djecom predškolske dobi. S kolegicama iz vrtića razmijenili smo iskustva u radu i razmijenili kontakte kako bismo se mogli povezati preko platforme eTwinning.

Četvrtak

Današnji dan bio je predviđen za hands-on aktivnosti u kojima smo uživali. Prvo smo koristili Kahoot kako bismo provjerili što smo naučili o Ateni u obilasku drugi dan. Koristili smo još i aplikacije kao što su Quizizz, Blooket, Plickers i OSMO suite te mnoge druge. OSMO je aplikacija koja je od svih koje smo taj dan imali priliku koristiti zapravo najprimjerenija djeci vrtićke dobi. Odlična je za razvijanje koordinacije oko-ruka, predčitalačke vještine, matematičke i kreativne aktivnosti.

Za digitalno pripovijedanje upoznali smo se s aplikacijama StoryBoardThat, book creator, voice thread, sock puppets i ostalima. Ovaj dio je nama kao odgojiteljicama bio posebno zanimljiv jer uvijek tražimo način kako bismo mogle s djecom izraditi priču koja će biti drukčija od onih na koje su navikli jer kroz ove aplikacije možemo ubaciti i različite glasove, dječje crteže, fotografije i slično.

Za približavanje virtualne stvarnosti djeci koristili smo Quiver, JigSpace, Google Cardboard VR, Word Art i još puno djeci zanimljivih aplikacija.

Najzanimljivi dio edukacije je bio izrada Lego robota. Uz svu potrebnu Lego opremu koristili smo i aplikaciju koja od sastavljanja robota napravi cijeli projekt koji drži dječju pažnju jer se prvo pojavljuju Lego likovi koji ih nauče čemu će služiti robot kojeg izrade te ih korak po korak vode kroz izradu robota kojeg na kraju mogu personalizirati različitim zvukovima i određivati mu korake koje će odraditi.

Petak

Zadnji dan edukacije smo proveli u Stavros Niarchos Foundation Cultural Centre. Kulturni centar Zaklade Stavros Niarchos kompleks je u zaljevu Faliro u Ateni koji uključuje nove sadržaje za Nacionalnu knjižnicu Grčke i Grčku nacionalnu operu, kao i park Stavros Niarchos površine 210.000 m². Upravo u tom parku imali smo priliku pogledati izložbu poznatog grčkog umjetnika Takisa pod nazivom Svemir u pokretu.

Na kraju edukacije dobili smo uvjerenje o pohađanju edukacije te Europass Mobility Document, a sa sobom smo ponijeli nova znanja koja će nam pomoći u stvaranju boljih i zanimljivih sadržaja za naše male učenike.

Evaluacija mobilnosti

Tijekom ove mobilnosti učili smo iz dobre prakse u inozemstvu, razvijali smo nove prakse učenja i metode poučavanja, stekle smo praktične vještine bitne za naš posao i profesionalno usavršavanje, unaprijedili smo naše jezične, kulturne i socijalne kompetencije te stvorili nove kontakte.

Tečaj je bio vrlo zanimljiv i pružio je širok raspon novih znanja o robotici, digitalnom pričanju priča i različitim edukativnim aplikacijama. Predavač je bio vrlo angažiran i motivirao nas je da učimo o novim temama koje su važne u našim predškolskim aktivnostima. Dodatno je organizirao razgledavanje grada i posjet vrtiću.

Sve predstavljene aplikacije kao i programi su prikladni za predškolski uzrast ili se mogu jednostavno prilagoditi interesima predškolske djece.

Većina aplikacija je predviđena za rad s djecom, ali ima i aplikacija preko kojih možemo roditelje više uključiti u rad vrtića i koje će nam biti jako korisne ako dođe do novog lockdowna i online rada u vrtićima.

Kroz ovu edukaciju smo upoznali niz digitalnih alata koje možemo koristiti kako bismo učinili sadržaje što zanimljivijim i učinkovitijim.

Smatram da smo zahvaljujući ovoj i svim mobilnostima unutar našeg projekta unaprijedili svoje buduće izglede za suradnju s obrazovnim ustanovama u Europskoj uniji te povećali spremnost ostalih djelatnika u Medenjaku za sudjelovanjem u budućim projektima i mobilnostima.