MOBILNOST ”ICT IN EDUCATION”, PRAG, ČEŠKA OD 25.10.2021. DO 29.10.2021.

Mobilnost pod nazivom “ICT in education” je sufinancirana sredstvima programa Eurpske unije Erasmus+.

Ovu edukaciju organizirala je ustanova ITC – International TEFL Certificate s.r.o. u Pragu u periodu od 25. listopada 2021. do 29. listopada 2021. u sklopu projekta „Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode”, za što su odobrena sredstva iz programa Erasmus+. Erasmus+ je program Europske unije kojim se podupiru obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport u Europi.

Prije mobilnosti

Prije mobilnosti bilo je potrebno osigurati putne karte, smještaj i kupiti putno osiguranje. Informacije vezane uz COVID-19 smo pratili na stranici Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske

Prije putovanja u Prag putem maila komunicirali smo s organizatorom edukacije, koji nam je dostavio program edukacije, te korisne savjete za borovak u Pragu (informacije o javnom prijevozu, vrstama i izboru smještaja te mogućnostima plaćanja u Pragu).

S organizatorom mobilnosti smo potpisali Erasmus+ Mobility Agreement for School Staff i Quality Commitment for School Education.

Mobilnost i edukacija

Edukacija je trajala četiri dana od 25. listopada do 29. listopada, a u četvrtak, 28.10.2021. nismo imali predavanje jer je bio državni praznik, Dan neovisnosti. Ukupno je sudjelovalo 11 polaznika iz Njemačke, Grčke, Rumunjske, Belgije, Španjolske te ja iz Hrvatske. Svi polaznici su iz područja obrazovanja uključujući ravnatelje, nastavnike nižih i viših razreda osnovnog obrazovanja, srednjoškolskog obrazovanja, nastavnice glazbenog te nastavnici matematike i fizike. Predavačica je bila Smriti Vasistha, koja je razumljivo i strpljivo predavala te objašnjavala sve nejasnoće.

Odabir teme edukacije temeljili smo na potrebama i predviđanjima u sklopu našeg projekta. Kako bismo proširili mogućnosti i metode obrazovanja djece u našem vrtiću, zaključili smo da bi baš ova tema nama bila od velikog značaja. U našem odgojno-obrazovnom radu već koristimo pametnu ploču (Smartboard) tako da će edukacija o drugim vrstama digitalnih alata biti jedan velik i koristan dodatak u našem radu.

Jezik edukacije je bio engleski, a razina B1 je dovoljna za praćenja i sudjelovanje u edukaciji.

Ponedjeljak

Po dolasku u zgradu edukacije dočekali su nas gl. administrator Lukáš Vacek, ravnateljica Iva Brožová te predavačica Smriti Vasistha. Nakon Lukáševe dobrodošlice i odlaska, predavačica Smriti obratila se svima s informacijama o samoj edukaciji te nas je zamolila da se predstavimo u nekoliko rečenica. Organizatori su omogućili polaznicima koji nisu imali svoja računala korištenje njihovih prijenosnih računala, tako da je svatko mogao raditi na računalu sve zadatke koje smo imali. Već prvi dan predavačica nam je predstavila dva programa korisna u obrazovnom radu: Edpuzzle i Insertlearning. Kao jedne od karakteristika ovih alata spomenuli smo i pojmove “flipped classroom” te “gamification”, u kontekstu oblika učenja.

Edpuzzle je digitalni alat za uređivanje online videa i dodavanje interaktivnog sadržaja radi ostvarivanja specifičnih ciljeva učenja. Nastavnici mogu prenijeti vlastite videozapise, dodati URL-ove ili pretraživati ugrađenu biblioteku sadržaja (uključujući YouTube videozapise i filtre za Khan Academy, TED, National Geographic i druge). InsertLearning je proširenje za Chrome (s pratećim aplikacijama za iOS i Android) koje nastavnicima omogućuje pretvaranje bilo koje web stranice u interaktivnu online lekciju.

 Nakon pauze za ručak povratak u zgradu bio je dogovoren u 14h kad smo imali vođeni obilazak po gradu. U obilazak gradom povela nas je gđica. Eva. Provela nas je kroz Novi grad (Nové město) s najpoznatijim trgom Václavské náměstí, zatim kroz Stari grad (Staré Město) s poznatim Starim trgom (Staroměstské náměstí), do Lennonovog zida, preko Karlovog mosta i rijeke Vltave.

Utorak

Sljedeći dan kratko smo pričali o jučerašnjim dojmovima prvog predavanja, obilaska i što smo radili nakon toga. Danas je Smriti za nas pripremila nekoliko interaktivnih web stranica, kao što su: Quizizz (izrada interaktivnog kviza), Nearpod (za izradu interaktivnih kvizova ili prezentacija), Canva (izrada postera), Makebeliefscomix (izrada stripa) i Hourofcode (jednostavno kodiranje). Za svaku od web stranica Smriti je prvo pokazala primjer kroz zadatke i naše sudjelovanje, a nakon toga bi sami pokušali izraditi jedan primjer onoga što ta stranica pruža.

Za svaki zadatak smo imali dovoljno vremena te je Smriti strpljivo odgovarala na sva naša pitanja i neodumice. Na stranici Hourofcode smo imali zadatak programirati Elsu (konkretnije, njeno kretanje po ledu u različitim smjerovima), a zadatak se sastojao od 20 koraka. Po završetku svih 20 koraka dobija se potvrda o završetku tog zadatka.

Srijeda

Za danas je bilo pripremljeno također nekoliko web alata koji nam mogu biti vrlo korisni u odgojno-obrazovnom radu s djecom različite dobi, od najmlađih pa do polaznika fakulteta. Prva stranica koju nam je pokazala bila je Liveworksheets gdje se izrađuju interaktivni radni listići. Izrada je vrlo jednostavna te si svatko može prilagoditi prema svojim potrebama. Sljedeći alat bio je Plickers. Ova stranica nas sve je oduševila jer je koncipirana na način da učitelj vrlo jednostavno može prikupiti odgovore svojih učenika tako što koristeći kameru pametnog telefona skenira kartice koje učenici drže u rukama, a mobilna aplikacija to sve bilježi i evidentira na računalu. Nakon toga Smriti nas je obavijestila da ćemo jednu aktivnost odraditi izvan učionice. Bio je to “scavenger hunt” no, koristili smo naše pametne telefone, a zadaci su bili unutar aplikacije Goosechase. Na zadatke, tj. pitanja u potrazi, odgovarali smo fotografijama, neke odgovore smo snimali kao video, a na neke smo odgovarali riječima. Po povratku u učionicu detaljnije nam je objasnila kako da sami napravimo vlastite “potrage za blagom” putem web stranice Goosechase. Ovo je također jedan vrlo koristan alat u radu s djecom u odgoju i obrazovanju jer nam daje mogućnost učenja izvan učionice koristeći modernu tehnologiju. Zadnja stranica koju nam je Smriti danas demonstrirala bila je Weebly. Ova stranica omogućava bilo kome da potpuno besplatno izradi vlastitu web stranicu. Pokazala nam je sve mogućnosti ovog alata i kako se koristi te nam je zadala zadatak da samostalno izradimo svoju web stranicu koristeći što više opcija koje Weebly nudi prilikom izrade.

Četvrtak

Današnji dan (28.10.) smo proveli razgledavajući Prag jer je tad bio češki međunarodni praznik, Dan nastanka samostalne Čehoslovačke Republike.

Petak

Zadnji dan edukacije smo učili koristiti dva alata koja možemo koristiti u poučavanju: QR code generator i Storyjumper. QR kod možemo pridružiti bilo kojem linku ili možemo napisati samo nekakav tekst, koji će se pojaviti djeci na njihovim uređajima kad skeniraju kodove koje smo mi postavili tj. izradili. Također jedan sjajan alat koji se može koristiti u brojnim situacijama i potpuno različitih tema i sadržaja. Dok je Storyjumper sjajan alat za izradu brošure, slikovnice, edukativne knjižice ili informativne knjižice. Svatko od nas dobio je zadatak izraditi knjižicu s nekoliko stranica pomoću svih sadržaja i opcija koje Storyjumper nudi.

Naposljetku, svi zajedno smo se fotografirali i dobili potvrde o uspješnom zavšetku edukacije. Otišli smo puni dojmova, vrlo zadovoljni edukacijom i dobivenim informacijama o digitalnim alatima koje nam je Smriti pokazala i naučila nas kako ih koristiti.

Evaluacija moblinosti

Kroz ovaj tečaj stekla sam nova znanja o mnogim ICT alatima koji su zaista korisni za podučavanje djece. Sadržaj edukacije bio je raznolik te smo produbili svoje znanje o tehnologiji i načinu na koji ona funkcionira. Naučila sam praktične vještine poput programiranja i izrade raznolikih jednostavnih zadataka za učenike (interaktivni radni listovi, kvizovi, itd.), postera, knjižica, kataloga, internetskih prezentacija, kako napraviti jednostavnu web stranicu itd.

Alati koji su nam predstavljeni na ovoj edukaciji odgovaraju potrebama našeg kolektiva i biti će vrlo korisni u našoj ustanovi, kako bismo što raznovrsnijim metodama poučavali djecu svih odgojnih skupina.

Većina alata će nam biti korisni za provedbu našeg projekta i uvođenje novih tema i pojmova u našoj skupini, a neki od njih su: Quizzizz, Canva, Hourofcode, Goosechase, Liveworkhseets, Nearpod i Storyjumper. Pomoću njih djeci možemo predstaviti sadržaj koji smo isplanirali za pojedino obrazovno razdoblje unutar projekta te izraditi raznovrsne interaktivne materijale.

Svi navedeni digitalni alati također će nam pomoći u izradi edukativnog i informativnog materijala koji će prikazivati sav sadržaj i aktivnosti koje provodimo u vrtiću, u sklopu redovnog kurikuluma i u sklopu našeg projekta “Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode”.

Zahvaljujući ovoj mobilnosti proširlila sam svoje postojeće znanje o vrstama informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovanju te o brojnim načinima implementiranja novonaučenih u vlastiti odgojno-obrazovni rad.

 

Osobno iskustvo

Glavna motivacija za sudjelovanje u ovoj edukaciji bila jest želja za istraživanjem i razvijanjem novih načina i metoda poučavanja bitnih za provedbu projekta i daljnjeg rada. Jedan od osobih ciljeva bio je steći praktične vještine relevantne za moj posao i osobni profesionalni rast i razvoj. Upravo sudjelovanjem u ovoj edukaciji sam ostvarila nekoliko osobnih ciljeva, kao što su poboljšati prethodna znanja o uporabi digitalnih alata u edukaciji, dijeliti vlastita znanja i vještine s ostalim polaznicima te biti u mogućnosti eksperimentirati i razviti nove prakse učenja i metode poučavanja. Osim toga, uspostavili smo nove kontakte i proširili svoje profesionalne veze te poboljšali svoje znanje o obrazovnom sustavu u drugim zemljama.

Smatram da sam stekla potrebne vještine i samopouzdanje u korištenju online alata za poboljšanje metoda poučavanja u daljnjem radu i provedbi našeg projekta.