Mobilnost pod nazivom ‘EDUCATIONAL ROBOTICS: GAMIFYING THE CLASSROOM’ je sufinancirana sredstvima programa Eurpske unije Erasmus+.
Ovu edukaciju organizirala je ustanova idevelop u Sevilli u Španjolskoj u periodu od 15. do 19. studenoga 2021. godine, a pohađale su je Dina Lalić i Valentina Lovrić u sklopu projekta ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’, za što su odobrena sredstva iz programa Erasmus+. Erasmus+ je program Europske unije kojim se podupiru obrazovanje, stručno osposobljavanje, mladi i sport u Europi.
Prije mobilnosti
Prije mobilnosti bilo je potrebno osigurati putne karte, smještaj i kupiti putno osiguranje. Informacije vezane uz COVID-19 smo pratili na stranici Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske. Za boravak u Španjolskoj potrebno je popuniti online locator.
Prije putovanja u Španjolsku, detaljne smo informacije dobili i od organizatora edukacije koji su nas informirali o situaciji vezano uz putovanja u Španjolsku.
S organizatorom mobilnosti smo potpisali Erasmus+ Mobility Agreement for School Staff and Quality Commitment for School Education.
Mobilnost i edukacija
Edukacija je trajala pet dana od 15. studenoga 2021. do 19. studenoga 2021. godine. U projektu smo predvidjeli ovu edukaciju jer je robotika područje STEM-a koje je dio našeg projekta.
Edukaciju smo pohađale nas dvije polaznice iz našeg vrtića, tri učiteljice razredne nastave iz Poljske te jedna nastavnica matematike i fizike iz Italije. Jezik edukacije je bio engleski, a razina B1 je dovoljna za praćenja i sudjelovanje u edukaciji.
Ponedjeljak
Prvi dan edukacije odradili smo upoznavanje s ostalim sudionicima. Svatko je dobio zadatak da predstavi sebe te svoju školu ili vrtić i da kaže što očekuje od edukacije. Nakon upoznavanja krenuli smo s offline kodiranjem uz pomoć uputa iz programa My Robotic Friends. Predavačica nam je pripremila potrebni materijal i zadala zadatke koje smo odrađivali u grupama i pojedinačno. Prije nego smo krenuli s aktivnostima naučili smo potrebne pojmove (algoritam, funkcija, kod…) te način na koji roboti funkcioniraju. Kada smo završili s offline kodiranjem, usavršavali smo razumijevanje algoritma uz igru Algorithm city.
Utorak
Drugi dan smo radili aktivnosti uz pomoć robota Doc. Sve polaznice su dobile zadatak da na podlozi s abecedom vode robota od slova do slova ispisujući tako svoje ime. Ovaj robot je vrlo jednostavan za korištenje tako da nije bilo nikakvih zapreka ili potreba za dodatnim pojašnjavanjima od strane predavačice. Nama je način rada ovog robota bio vrlo poznat jer je rukovanje s njim slično kao rukovanje Bee botom kojeg mi koristimo za učenje kodiranja u našem vrtiću. Nakon toga odrađivali smo aktivnosti kodiranja i izrade jednostavnih igrica za djecu u aplikaciji makeblock. Ovaj način kodiranja je primjereniji za djecu osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, ali je vrlo koristan radu odgojitelja jer uz pomoć ove aplikacije možemo napraviti vrlo zanimljive igrice za djecu.
Srijeda
Treći dan smo dobili tri zadatka kodiranja koja smo morali odraditi u aplikaciji makeblock. Nakon toga radili smo s matičnom pločom robota mBot kako bismo naučili na kojem principu roboti rade. Dobili smo zadatak programirati matičnu ploču da na klik određene tipke ispusti zadani ton i upali zadano svjetlo. Zadatak je bio da programiramo matičnu ploču da odsvira pjesmu Sretan rođendan. Za ovu aktivnost bilo nam je važno znati iščitavati note i odrediti frekvenciju svake kako bismo zadali točne radnje. Ova aktivnost je bila grupni rad.
Četvrtak
Današnji dan proveli smo u programiranju mBota. Prvi zadatak nam je bio sastaviti robota koristeći upute i alat koji nam je dala predavačica. Nakon toga smo robota povezali s aplikacijom makeblock i programirali ga da izvršava različite zadatke (izbjegavanje prepreka, ispuštanje zvukova pri svakom pokretu, kontroliranje pokreta…). Ovaj robot je napredniji od Bee bota koji mi koristimo u našem radu, ali je svakako to bila odlična aktivnost za unaprjeđivanje postojećeg znanja. Primjereni je za korištenje djeci školskog uzrasta, ali može se primjenjivati i u radu s djecom predškolske dobi.
Petak
Zadnji dan edukacije ispunjavali smo online upitnik o tome koliko smo bili zadovoljni tečajem te imali dodjelu certifikata o uspješno savladanom tečaju. Razmijenili smo kontakte s kolegicama iz Poljske uz nadu da ćemo se uskoro povezati kroz zajednički eTwinning projekt.
Evaluacija mobilnosti
Ovu mobilnost pronašli smo na platformi School Education Gateway i jako smo zadovoljne tečajem koji smo pohađale. Predavanja su bila vrlo zanimljiva. Predavačica je bila vrlo susretljiva i predana tome da što jednostavnije i lakše naučimo koristiti nove programe i robote. Uz poboljšanje znanja rada s robotima također smo i stekli vještine izrade igrica za djecu koristeći različite aplikacije.
Tijekom ove mobilnosti povećali smo svoje socijalne, jezične i kulturalne kompetencije te sklopili nova poznanstva koja će nam koristiti u daljnjem radu kroz suradnje na eTwinning projektima.
Ova mobilnost stvorila nam je priliku da stečena znanja podjelimo s kolegicama iz našeg vrtića.