MJESEČNO IZVJEŠĆE ZA VELJAČU, 2021.

Teme: piramida od papirnatih čaša, slagalica od jabuka http://djecjivrticmedenjak.hr/2021/04/18/elementor-6119/, ponavljanje sadržaja studenog, upotreba tehnologije (bee-bot robot i pametna ploča) za ponavljanje sadržaja usvajanog tijekom prva tri mjeseca projekta, igre i zadaci za ponavljanje engleskog jezika te usvajanje novih sadržaja

Piramida od papirnatih čaša

Aktivnosti iz područja inženjerstva kod djece bude veliki interes, a time je i njihova pažnja povećana te su angažirani i voljni sudjelovati. Dječje umove lako je potaknuti poticajnim i raznolikim materijalima za inženjerstvo i gradnju, a svaka takva aktivnost koristi onoj sljedećoj i tako dalje. Prije početka svake aktivnosti potrebno je s djecom razgovarati o tome što će se raditi, jer to vodi konstruktivnoj raspravi koja može donijeti neke nove ideje. Obje aktivnosti koje smo proveli ovaj mjesec su vrlo lake za provedbu no opet se mogu nadograđivati i otežati. Tu djeci dajemo potpunu slobodu i potičemo njihovu kreativnost, a poticajnim pitanjima pravovremeno usmjeravamo njihov tok promišljanja. Kroz aktivnosti ovog tipa kod djece se potiče kreativnost, razvija logičko razmišljanje, preciznost, matematička znanja, motoričke sposobnosti, fina motorika te odnos s vršnjacima. 

Budući da se ovaj mjesec nalazimo u četvrtom mjesecu provedbe projekta, uključili smo i upotrebu tehnologije za ponavljanje sadržaja koje smo učili tijekom prethodna tri mjeseca. Ponavljanje je uključilo izraze na engleskom jeziku, pitanja za djecu te teme vezane uz prethodne sadržaje. Ponavljanje sadržaja nakon tri mjeseca je iznimno važno, a osim toga pruža mogućnost za stvaranjem dodatnih aktivnosti kojima se proširuju prethodna znanja. Mi smo ovaj mjesec ponavljanje iskoristili kao dodatnu mogućnost za proširenjem znanja engleskog jezika.

Ponavljanje pomoću bee-bot robota: 

 

  1. Odgojiteljice su priredile kartice na kojima su prikazani određeni predmeti ili radnje. Dijete je za zadatak imalo programirati robota i doći do izraza/riječi/rečenice koju je odgojiteljica izgovorila na početku zadatka. Primjeri riječi i rečenica.

Riječi: water, snow, vinegar, egg, balloon, bubbles

Rečenice (naredbe, zamolbe): Point to the red ballon.  Pour some water in the cup. Add some vinegar.  Give me an egg, please. 

  1. Drugi način ponavljanja je da dijete samo dođe s bee-botom do određene kartice i pokuša reći na engleskom što vidi na kartici.

Ponavljanje pomoću pametne ploče (smartboard):

  1. Djeci smo pokazali fotografije aktivnosti koje smo proveli tijekom prva tri mjeseca te smo na osnovu toga:
  2. Provjerili koliko se sjećaju tema koje smo radili.
  3. Koje su im bile najdraže teme. (umjetni snijeg i pokus s paprom i vodom).
  4. Postavljali smo pitanja na engleskom jeziku, npr. Who is this? What is this? Show me an egg. Find the red colour. How many balloons are there? Where are you in the picture?

Ponavljanje pomoću igara

Ponavljanje engleskog jezika pomoću igara je najbolji način da se trajno usvoje jezični sadržaji.

Igre su uključivale:

1. Simon says – ponavljanje boja (npr. Find something orange.), predmeta Point to a table, chair, floor, your nose.

Simon says

 

 

2. Igra memorije – ponavljanje pomoću tzv. flash-kartica

Ponavljanje pomoću flash-kartica

3. Crtanje – zadavanje zadatka za crtanje pomoću kojih smo ponavljali nazive za predmete te brojeve npr. (Draw some bubbles of various colours and three magic hearts. Draw five balloons and two blue candles. Draw a table, three chairs, two apples and a rainbow above the table.)

4. Pokretne igre – traženje predmeta u sobi – ponavljanje naziva za predmete i prijedlozi on, under, next to (Find a red pencil, a blue crayon, a rubber, and put them on the brown chair. Get two blue crayons and put them under the table. Point to the teacher and give her a book).

5. Pjesme s glazbom , brojevi Super Simple Songs , boje  , boje na semaforu , Pop the Bubbles , Finny the Shark 

MATERIJALI: papirnate čaše, čačkalice, komadići nasjeckane jabuke, flash-kartice, školski pribor (bojice, olovke, papiri za crtanje)

TRAJANJE: ovisno o interesu djece, svakodnevno je potrebno dodavati kratke aktivnosti na engleskom jeziku

DOB DJECE: 3-5, 4-7 godina

CILJEVI:

  • Ohrabrivati djecu za samostalno rješavanje problema (izazova)
  • Razvijati dječje logičko razmišljanje
  • Poticati kreativnost
  • Usvajati nova znanja (iz engleskog jezika i STEM predmeta)
  • Razvijati preciznost
  • Razvijati matematička znanja
  • Razvijati jezična znanja
  • Ponoviti prethodno naučeno
  • Razvijati finu motoriku
  • Razvijati odnose s vršnjacima

KONKRETI ZADACI:

  • Pripremiti potrebne materijale
  • Omogućiti svakom djetetu da svojim idejama doprinese izgradnji strukture
  • Omogućiti djeci učenje novih pojmova I informacija
  • Razvijati finu motoriku
  • Povećati interes za slične aktivnosti

Plan i razrada aktivnosti: Valentina Lovrić, Ana Livaja, Dina Lalić

Engleski jezik: Eugenija Nemeth

Provele: Valentina Lovrić, Ana Livaja

EVALUACIJA

Tijekom prošlih mjeseci došli smo do zaključka da djeca uživaju u aktivnostima kroz koje mogu izraziti svoju kreativnost i u kojima mogu oblikovati materijale svojim rukama pa smo se ovaj mjesec odlučili malo više pozabaviti takvim aktivnostima.

Kod piramide od papirnatih čaša prvo smo objasnili djeci važnost smanjene upotrebe plastike I važnost recikliranja. Zanimljivo je da su ovu aktivnost grupe djece izvodile na različite načine, neki su gradili piramide posebno, a drugi su se udružili pa gradili zajedno od svih ponuđenih materijala. Također je ova aktivnost na njihovu inicijativu postala natjecateljska. Natjecali su se tko će brže sagraditi piramidu, čija će piramida biti viša, itd.

Ovom smo aktivnošću postigli sljedeće ciljeve koji su u skladu s našim projektom:

  • Objasnili smo djeci potrebu za izbacivanjem plastike iz uporabe. Rekli smo im da se u trgovinama više ne mogu kupiti plastične čaše, tanjuri i pribor za jelo koji se koriste samo jedanput i onda se bacaju u smeće. Njih će zamijeniti papirnati pribor koji se može lakše reciklirati. Naravno, provjerili smo znaju li djeca što znači reciklirati. Neki su objasnili da to znači staviti u posebnu kantu za smeće tako da se od toga papira ponovno izradi papir.
  • Djeca su ostvarila međusobnu suradnju, ali neki su se odlučili za individualni rad. Pri tome su jedni od drugih učili o različitim mogućnostima slaganja čaša, a aktivnost je bila tako zanimljiva da su se djeca počela natjecati tko će sagraditi višu konstrukciju. Za izgradnju ovako složenih konstrukcija djeca su morala surađivati, dogovarati se, dozvoliti svima da sudjeluju, preuzeti rizik da će se piramida srušiti, prevladati frustraciju kada se piramida sruši ili kada pobjedi konkurentski tim.

Rezultati aktivnosti Slagalica od jabuka su oduševili odgojiteljice. Djeca u dobi od 3-5 godina stvarali su “čuda”. Aktivnost je trajala nešto više od 1h, ali smo ju ponavaljali kroz tjedan na dječju inicijativu. Na različite načine su dolazili do rješenja, gradili različite stvari I ono najbitnije, zabavili su se.

Kod mlađe djece smo rezali vrhove čačkalica  dali im plastični nož za jabuke, a starijoj djeci smo dali nož koji su koristili uz naš nadzor.