MJESEČNO IZVJEŠĆE ZA TRAVANJ 2021.

TEME: katapult, rascvjetali lotus, recikliranje papira, crtanje magnetom

Aktivnost crtanje magnetom smo proveli u najmlađoj dobnoj skupini. Ostale smo aktivnosti proveli u srednjoj i starijoj skupini s tim da smo aktivnost izrade katapulta započeli krajem mjeseca i nastavili u svibnju, mjesecu Leonarda da Vincija.

Crtanje magnetom

Sve STEM aktivnosti provedene u mjesecu travnju su interdisciplinarne te se u svakoj radionici isprepliću minimalno dva STEM područja. Aktivnost katapult uključuje dijelove iz inženjerstva, znanosti i matematike; aktivnost rascvjetanog lotusa  uključuje znanja iz znanosti i matematike, a aktivnost recikliranja papira  obuhvaća podučje tehnologije, znanosti i matematike. Najbolje STEM lekcije uključuju aktivnosti rukama bilo kroz dizajn, izgradnju, stvaranje, igranje uloga ili bilo koji drugi inventivni postupak koji se temelji na individualnim rješenjima. Da bi bile učinkovite, praktične bi aktivnosti trebale što više oponašati stvarni scenarij.

STEM razvija skup razmišljanja, zaključivanja, timskog rada, istraživačkih i kreativnih vještina koje djeca mogu koristiti u svim područjima svog života. STEM nije samostalna nastava – to je način namjernog uključivanja različitih predmeta u postojeći kurikulum.

MATERIJALI: drveni štapići, gumice za kućanstvo, plastični čepovi, čupave loptice; cvjetovi od papira, flomasteri, tanjur, voda; stari papir, voda, blender, mrežica

TRAJANJE: 30-45 min (po aktivnosti)

DOB DJECE: 4-7

CILJEVI:

  • Poticati dječju znatiželju
  • Razvijati dječje logičko razmišljanje i organizaciju
  • Razvijati vještine kritičkog mišljenja
  • Objasniti važnost praćenja koraka pokusa
  • Poticati dječji interes za provođenje različitih kemijskih pokusa
  • Poticati dječju samostalnost

KONKRETNI ZADACI:

  • Pripremiti potrebne materijale
  • Objasniti djeci postupak izvedbe eksperimenta
  • Istraživanje zakona fizike
  • Istraživanje svojstva vode i papira
  • Poticati dječju kreativnost
  • Poticati interes za razvoj tehnologija

Plan i razrada aktivnosti: Dina Lalić

Engleski jezik: Eugenija Nemeth

Provele: Valentina Lovrić, Dina Lalić

EVALUACIJA:

Svaka od aktivnosti djeci je bila zanimljiva i izazovna, rado su sudjelovali, pokazali su izvrstan napredak u svojim motoričkim sposobnostima, kreativnosti, logičkom razmišljanju te razvijali vještine istraživačkog i suradničkog učenja. Aktivnosti  smo učinili interdisciplinarnim tako što smo svakoj aktivnosti dodali djelić matematike uključujući različite vrste mjerenja, usporedbe količina i veličina te različite informacije iz različitih znanstvenih područja.

Djeca su uspješno usvojila nove pojmove, kako na hrvatskom, tako i na engleskom jeziku. Kao i prethodnih mjeseci, mnogi se izrazi na engleskom jeziku ponavljaju tako da ih sada možemo koristiti bez prevođenja, jer ih djeca automatski povezuju s onim što vide.

Jedan od naših ciljeva je bio potaknuti dječji interes za sva četiri STEM područja što smo i uspjeli primjetiti u daljnjem radu i komunikaciji s djecom.  Smatramo da smo uspjeli potkanuti dječju znatoželju, jer su djeca kod kuće su s roditeljima razgovarali o svemu što smo do sad radili na radionicama te su nas po dolasku u vrtić obavijestili o svojim novonastalim idejama za sljedeće aktivnosti. Ovo ćemo u iskoristiti kako bismo s djecom organizirali tzv. flipped classroom i to na dva načina:

  1. Djeca će dobiti zadatak istražiti neku temu zajedno s roditeljima kod kuće te će je prezentirati odgojiteljicama i prijateljima iz vrtića
  2. Djeca će dobiti zadatak prezentirati roditeljima što su naučili u vrtiću, a od roditelja ćemo dobiti povratnu informaciju o načinu na koji su djeca to napravila. Za ovo ćemo prethodno kontaktirati zainteresirane roditelje kako bismo ostvarili što bolju suradnju i dobili povratne informacije.

Aktivnosti su imale značajan utjecaj na razvoj logičkog razmišljanja kod djece jer su svakom provedenom aktivnošću gradili svoja znanja i na temelju tih stečenih znanja dolazili do mnoštva zaključaka te su ih povezivali. Vidljiv je  napredak i u samopouzdanju i dječjoj samostalnosti. Ono što bismo promijenili u budućim aktivnostima je vremensko produljenje aktivnosti sukladno interesu djece, jer ono što je djeci zanimljivije jača dječju pažnju i koncentraciju na proces.

Recikliranje papira