MJESEČNO IZVJEŠĆE ZA SRPANJ 2021.

Teme:  spinner toy, hranilica za ptice, pokus s vodom i svijećom, Bee-bot u gradu

Dječja znatiželja je ono što nas odgojitelje uvijek motivira i usmjerava u našim promišljanjima i pripremanjima mjesečnih aktivnosti. Ovaj mjesec izradili smo jednu igračku, jedan koristan predmet, proveli smo kemijski eksperiment i odveli našeg robota Bee-bota do korza i prošetali se zajedno s njim parkom.

Za izradu igračke spinner toy motivaciju smo dobili od djece, promatrajući ih kako sami različitim neoblikovanim predmetima i igračakama osmišljavaju neku drugu funkciju ili namjenu. Potrebne materijale prethodno je pripremila odgojiteljica, a djeca su potom uz malu pomoć odgojiteljice sama izradila igračke. Dječje veselje po završetku izrade nam je govorilo da je aktivnost bila vrlo uspješna.

Po dolasku toplijeg vremena bilo je sve više ptičica u našoj okolini, a djeca su ih počela primjećivati pa smo odlučili pomoći im tako što ćemo im napraviti hranilice. Kod ovakvih aktivnosti pruža vam se prilika za razgovor s djecom o brojnim temama vezanim uz ptice, o vrstama ptica, o tome kako ne žive sve ptice u svim dijelovima zemlje, o vrsti hrane koju jedu, o njihovom izgledu, i sl. Pitali smo djecu što misle da ptičice jedu. Prema tome smo i napunili našu hranilicu, koju smo lako i brzo napravili. Također, s djecom možete razgovarati kakve sve vrste kućica postoje, od kojih su materijala te zajedno dogovoriti kakvu ćete vi kući izgraditi.

Pokus s vodom i svijećom je aktivnost koja će okupirati dječju pažnju. Od dva obična kućanska predmeta možete napraviti čaroliju i potaknuti djecu na istraživanje. Ovakvim jednostavnim aktivnostima djeci možete na lak način približiti pojam kemije. Provođenjem različith jednostavnih pokusa s vodom djeca razvijaju svoje sposobnost opažanja i zaključivanja te  ih se na ovaj način motivira za daljnje istraživanje.  

BeeBot uvodi djecu u stvaranje jednostavnih programa. Djeca uče važnost stvaranja niza točnih uputa te ih se potiče da ispravljaju pogreške i razvijaju svoje razmišljanje, jer moraju osmisliti niz naredbi prije samog programiranja Bee-bota. Bee-bot robot namjenjen djeci predškolskog uzrasta te je odličan početak za programiranje. Možete koristiti  različite prostirke  za programiranje i zabavni pribor za personalizaciju, npr. možete sami izraditi slike geometrijskih likova i tijela, slike brojeva i slično te ih umetnuti u plastične džepove u prostirkama.

Mnoga su djeca već koristila vozila na daljinsko upravljanje, što može pomoći u razumijevanju (po)kretanja Bee-bota. Prva stvar koju djeca zapažaju je da  da se trebaju držati pravila kako bi došli do cilja.

Mi smo Bee-botove pokazali prolaznicima u vinkovačkom parku i na korzu te smo neke od prolaznika uključili u naše aktivnosti. Iskoristili smo prigodu da im objasnimo naš projekt i program Europske unije Erasmus.

Uz aktivnosti smo upotrebljavali izraze i fraze na engleskom jeziku.

Pojedinačne riječi: spinner toy (djeci je ovaj izraz vrlo dobro poznat otprije, samo smo pokušali zaključiti što znači ‘spin’ – i vrlo smo lako došli do zaključka da znači vrtjeti (se).

Uz ovu aktivnost smo naučili izraze: Let it go! Throw it! Throw it now!

Hranilica za ptice je bila dobra prilika da ponovimo imenice bird i house. Naučili smo glagol ‘feed’ and izraz ‘Let’s feed birds.’ Ponovili smo naredbe kao što je: Let’s make a bird house/Let’s hang it on a branch.

Tijekom aktivnosti s vodom i svijećom ponovili smo riječ ‘water’ i naučili riječ ‘candle’. Također smo ponavljali glagole burn (Will the candle burn?) i go out (Will the candle go out?).

Kada želite potaknuti djecu na razmišljanje pitajte ih: What do you think?

Aktivnost se Bee-botom je odlična za ponavljanje različitih pojmova na engleskom:

Glagol: press – press the button once/twice/three times

Strane: lijeva, desna – left, right; Go right/left/straight ahead. Ili Turn right/left.  

Predmeti koji se nalaze u džepovima prostirki – triangle, square, star, diamond, rectangle, circle.

Izrazi: That’s right. That’s wrong! Oh, no, this is not good! Great, you did it! Yes, that is correct!

I ne zaboravite prije početka svake aktivnosti pozdraviti na engleskom (Hello everyone!), pitati How are you today? te započeti aktivnost s npr. Today we are going to …. Možete djeci pokazati materijale i pitati ih što misle da ćemo raditi toga dana: What is this going to be? Guess! Right! No, we are not going to do/build/make that.

MATERIJALI: drveni štapići, ljepilo, kolaž papir, škarice, špaga, sjemenke, tanjurić, svijećica, voda, staklena čaša, Bee-bot

TRAJANJE: 30-40 min

DOB DJECE: 3-5 godina

CILJEVI:

  • Istraživati svijet oko nas
  • Učiti o karakteristikama godišnjih doba
  • Razvijati vještine dizajniranja
  • Učiti o vrstama ptica i njihovim potrebama (vrsta hrane, gnijezda, kućice)
  • Poticati interes za korištenje enciklopedija
  • Poticati dječju znatiželju
  • Poticati dječji interes za provođenje različitih kemijskih pokusa
  • Zadovoljiti dječju potrebu za raznoliko senzorno iskustvo
  • Razvijati dječju pažnju
  • Usvajati nova znanja (iz englskog jezika i STEM predmeta)
  • Istraživati zakone fizike
  • Poticati djecu na stvaranje vlastitih izuma i predmeta za igru
  • Pokazati osobama izvan vrtića što radimo u sklopu projekta
  • Objasniti građanima što je Erasmus

 

KONKRETNI ZADACI:

  • Pripremiti potrebne materijale
  • Razvijati dječje kompetencije
  • Razvijati vještine baratanja predmetima
  • Razvijati sposobnosti rješavanja problema
  • Obogaćivati dječji vokabular (hrvatski i pojmovi na engleskom)
  • Objasniti djeci kemijski proces koji se dogodio
  • Razvijati strpljenje i pažnju
  • Razvijati suradništvo u skupnom radu
  • Upoznati djecu s prehranom ptica
  • Pokazati građanima kako funkcionira Bee-bot

 

Provela: Valentina Lovrić, Dina Lalić, Ana Livaja

Engleski jezik: Eugenija Nemeth

EVALUACIJA:

Djeca su se kod izrade spinner igračke dobro snašla. Samostalno, uz malu pomoć kod pričvršćivanja štapića, izradila su igračku. Kada su proučavali materijale koje su dobili mislili su da će izrađivati dugu od papira, balone na štapiću i lopte. Djeca su prvo po završetku izrade s iznenađenjem gledala u izrađenu igračku, a potom su pokušavali vrtjeti svoju spinner igračku. Dosta dugo ih je zanimala igra s ovom igračkom,  što ukazuje na to da se radi o zabavnoj i poučnoj aktivnosti koja potiče i dječji natjecateljski duh, jer svako dijete želi da se baš njegova igračka najduže okreće.

Hranilica za ptice je aktivnost koja se može provesti na različite načine i s različitim materijalima. Naša djeca su od ponuđenih materijala izabrala drvene špatule koje su slagali jedne preko drugih. Ovdje je do izražaja došla njihova sposobnost logičkog razmišljanja te koordinacija oko-ruka. Sve su uspjeli sami odraditi, samo im je trebala pomoć odgojiteljice kako bi hranilicu uspjeli objesiti na granu stabla.

Pokus sa svijećom u čaši djeca su samostalno odradila. Pomoć odgojiteljice je trebala samo kod paljenja svijeće. U posudu su ulili vodu, u vodu su stavili nekoliko kapi prehrambene boje. U vodu su stavili svijeću. Djeca su trebala razmisliti što će se dogoditi kada svijeću prekrijemo čašom. Mislili su da će svijeća nastaviti gorjeti, da će se zapaliti čaša no nitko nije zaključio da će se svijeća ugasiti zato što joj je potreban kisik, a kako se zrak unutar čaše hladi i naglo skuplja stvara se vakum koji povećava razinu vode u čaši. Djeca su bila iznenađena i vidno uzbuđena te smo pokus ponovili nekoliko puta.

Bee-bot je u osnovi vrlo jednostavna igračka za zadavanje naredbi, tj. Programiranje. No, kod djece izaziva toliko veselje i uzbuđenje da ga se može koristiti svakodnevno u aktivnostima koje obrađuju različite teme.

Ovoga puta smo odlučili izvesti Bee- bota izvan našeg vrtića te smo se uputili u centar grada kako bismo na taj način građanima pokazali dioa projekta kojeg provodimo u sklopu Erasmus programa. Djeci smo dopustili da samostalno osmisle što bi mogli s Bee-botom raditi u parku. Obzirom da se vrlo dobro koriste njime, nije im bila potrebna naša pomoć ni u kojem smislu. Utrkivali  su se od jedne do druge točke, smišljali na koje sve načine (kraći ili duži put) doći od zamišljenog starta do cilja.

Ponijeli smo i izrađene katapulte tako da su jedni pokušavali katapultom gađati Bee-bota u pokretu pa su djeca morala strateški pomicati Bee-bota kako bi izbjegli projektile lansirane iz katapulta. Djeci je ovo bilo sjajno iskustvo, izvan vrtića u parku, a uživali su i u interesu kojeg su pobudili kod prolaznika.

Osim toga, prolaznicima smo objasnili što je Erasmus, što je cilj našeg projekta te smo neke uključili u naše aktivnosti na otvorenom.

Evaluacija: