Govor je osnovni način komunikacije među ljudima i uvjet je za zadovoljavanje socijalnih potreba pojedinca. Da bi dijete ovladalo govorom, mora postojati organska osnova za razvoj govora. To znači: dobar sluh, normalna inteligencija, dobra govorna motorika, razvijena slušna percepcija, razvijeno razlikovanje glasova i jezična sposobnost. Djetetov razvoj je od samih početaka niz složenih procesa koji […]
Koordinacija je kompleksna motorička aktivnost koju možemo definirati i kao motoričku inteligenciju, a označava sposobnost upravljanja pokretima cijelog tijela ili pojedinim dijelovima lokomotornog sustava. Dobro razvijena koordinacija omogućava djetetu brže usvajanje i preciznije izvođenje različitih motoričkih zadataka, te mu u konačnici omogućava brže rješavanje motoričkih problema. Iako razvoj koordinacije započinje još u dojenačkoj dobi kad […]
Griženje kod malog djeteta način je učenja i upoznavanja svijeta koji ga okružuje. Međutim, ono se ne smije olako prihvatiti, posebno ako dijete grize često i jako. Djeca najčešće grizu kada se nađu u situaciji s kojom se ne znaju nositi, primjerice, boje se, ljutita su ili frustrirana, bore se za igračku ili će pak […]
Za sat od 45 minuta potrebne su vam po dvije kartice s istom bojom koje možete imati gotove ili ih sami napraviti. Mi smo učili sljedeće boje na njemačkom jeziku, ali isti način možete koristiti za bilo koji strani jezik: blau, rot, grün, schwarz, weiß, braun, gelb, lila, pink und orange (plava, crvena, zelena, crna, […]
Djeca koja sudjeluju u sportu općenito su zdravija, postižu bolji uspjeh u školi, imaju bolje razvijene socijalne vještine i više su timski orijentirana. Takva djeca su u igri spretnija, izdržljivija i u određenoj mjeri pod manjim rizikom od pretilosti. Bavljenje sportom utječe na rast i razvoj. Djeca jačaju mišiće i kosti što doprinosi pravilnom držanju tijela. […]
Potaknuta učestalim pitanjima roditelja naših malih Majstora o odvikavanju od pelena (Kad je pravi trenutak?, Koliko dugo traje taj proces? Na koji način vrtić sudjeluje u tom procesu?,…), odlučila sam napisati nešto više o toj temi. Društveni pritisak da dijete naučite odlasku na toalet može biti jak, no dok ono fizički i emocionalno nije spremno, […]
Mliječni zubi su zubi koje imamo dok smo djeca. Prvi zubić niče u prosjeku sa 6 mjeseci života. Kasnije se mliječni zubi zamijenjuju trajnima. Zadnji mliječni zubi koje gubimo su kutnjaci,oko 12. godine života. Dakle,mliječni zubi su prolazni „stanovnici“ naših usta. Znači li to da se oko njih ne trebamo truditi? Naravno da ne. Provoditi […]
Ovaj tjedan u Dječjem vrtiću Medenjak Majstori su se upoznavali s riječju jesen i godišnjim dobom koje nam dolazi. Što je to jesen? Majstori su još mali pa samo neki znaju izgovoriti tu riječ, a neki se jako trude poput naših Ante i Tamare koji ponavljaju svaku riječ koju čuju. Majstori jako vole igre imitiranja […]
Dijete je biće koje ima potrebe, a osnovna uloga roditelja kao primarnog skrbnika ili stručno osposobljenog odgojitelja u odgojno-obrazovnoj ustanovi je zadovoljiti potrebe djece, odnosno pomoći djetetu da pronađe način da ih zadovolji. Oni djeci trebaju biti partneri i vodiči, suradnici i promatrači, a prije svega djecu trebaju poštivati i pružiti im priliku da se […]