
Odgojiteljsko vijeće – teme s Erasmus+ mobilnosti
Na odgojiteljsko vijeću održanom 17. 1. 2022. godine na kojemu su bile nazočne sve odgojiteljice te buduća odgojiteljica-pripravnica proveli smo dvije diseminacijske aktivnosti vezane uz projekt ‘Integracija engleskog jezika i STEM sadržaja pomoću CLIL metode’.
Prva aktivnost je bilo izlaganje Eugenije Nemeth, koja je je pohađala mobilnosti u Helsinkiju pod nazivom ‘CLIL and PBL in Improving Student Engagement’. Odgojiteljice su pomoću prezentacije upoznale različite mogućnosti primjene CLIL metode i PBL pristupa. Zbog velikog uspjeha koji smo imali tijekom održavanja projekta ‘Integracija engleskog jezika i STEM sadržaja pomoću CLIL metode’ odlučili smo i dalje provoditi CLIL aktivnosti te posebno kratke projekte kroz tzv. Flipped Classroom. Do sada smo održali flipped classroom s temama:‘ Što leti?’, ‘Origami‘, ‘Kako nastaje snijeg?’ te smo uočili veliku zainteresiranost djece i uključenost roditelja u ovu vrstu aktivnosti. Osim toga, CLIL metoda je postala dio našeg rada te ju primjenjujemo i izvan projektnih aktivnosti. Planirano je održavanje dodatnih jezičnih edukacija za odgojitelje kako bismo još više unaprijedili svoje jezične kompetencije s ciljem stalnog unapređivanja upotrebe CLIL metode.
Druga aktivnost se odnosi na praktičnu primjenu metoda rješavanja konflikta, što je bio dio mobilnosti ‘The 4Cs: Creativity, Collaboration, Critical Thinking, and Communication’. Zadatak je bio ponoviti neki događaj iz prošlosti koji je imao pozitivan ili negativan emocionalan utjecaj u danom trenutku, prepričati ga i ponoviti ga na način na koji bi to učinili u sadašnjem trenutku kada posjedujemo prethodno znanje o navedenoj situaciji.
Ovaj pristup je važan za unapređivanje komunikacije zato što omogućava analizu vlastitih postupaka uz prisutnost drugih osoba koje su nepristrani slušatelji. Zadatak ostalih nazočnih nije izricanje svoga mišljenja ili kritike, već je to pokušaj da se sasluša druga osoba i razumije njena motivacija, razmišljanje i razlozi za reakcije koje je pokazala u određenoj situaciji.