Zadatak četvrtog flipped classroma bio je odabrati i istražiti jedan dio Afrike po izboru. Djeca su uz pomoć roditelja pripremila materijale i hrabro izlagala prijateljima što su naučila o državama u Africi. Države koje su odabrali bile su Egipat, Namibija, Burkina Faso, Maroko, Tanzanija, Kenija, Madagaskar, Sejšeli, Kongu i Nigerija.
Materijali koje su djeca pripremila i koji su im bili pomagala pri izlaganju su plakati, crteži, fotografije, školjke, plišane igračke, magneti, nakit koji su izradili od papirnatih tanjura, figurice u obliku piramide i haljina.
Kroz njihova izlaganja naučili smo koje biljke rastu u Africi i koje životinje tamo žive, upoznali smo se s načinom života tamošnjih ljudi, njihovim jezikom i pismom, saznali smo što je afričkom narodu omiljena hrana, kakva im je odjeća i nakit te još mnogo toga, a sve to možete pogledati iz fotografija i dječjih izjava u prilogu.
Isto tako, saznali smo i da naša Tena ima tetu u Maroku te je odlučila svoje prijatelje obradovati školjkama iz Atlantskog oceana, da Klara ima kumče u Africi te da Marino ima prijatelja iz Burkine Faso.
Izjave djece:
F.T. (6 god.): „Na Madagaskaru rastu stabla koja mogu biti stara i do 1000 godina, zovu se baobabi. Tamo žive Lemuri i kameleoni, a lavova, zebri i žirafa nema. Njihova zastava je crveno-zeleno-bijela. Na Madagaskaru žive ljudi koji su siromašni i potrebna im je naša pomoć jer moraju jesti samo rižu.“
P.R. (6. god.): „Maroko ima zastavu crvene boje s jednom zvijezdom. Izradio sam tanjur koji je cijeli šaren, jer i oni prave takvo posuđe. Njihov grad je bajkovit, a kuće su im isto šarene. Na njihovim tržnicama se prodaje puno začina, tkanina i tanjura. Maroko je na vrhu Afrike i ima puno pijeska.“
V.K. (5 god.): „Ja sam izabrao Egipat. Svuda je pijesak i piramide. U Egiptu žive zmije, ježevi, agame, kobre, kornjače i mungosi. Egipćani ne jedu svinjetinu.“
F.S. (3 god.): „U Africi žive lav, slon, žirafa i zmija. Tamo ima puno pijeska. Ljudi plešu i imaju ovaj nakit. To se radi od papira, mora se izrezati škaricama i stavi se oko vrata. Izradio sam to i za prijatelje.“
M.Š. (4 god.): „Ovako izgleda zastava od Egipta. Oni imaju plavi i žuti cvijet, imaju svoje pismo, piramide, vladare i rijeku Nil. “
T.S. (3 god.): „Moja teta živi u Maroku tamo ima dvorac i tamo žive slonovi majmuni i lavovi. Svima sam donijela školjkice iz Atlantskog oceana koje je u Maroku, a i ovu haljinu imam iz Maroka. “
K.C. (3 god.): „Ja imam kumče u Tanzaniji, zove se Oliva kao od Popaja. Mi joj pomažemo da ide u školu tamo. Ljudi tamo plešu, imaju banane i vole jesti mango. To sam i ja probala.“
M.M. (4 god.): „Moj prijatelj je iz Burkine Faso, ovo smo ja i on na slici. Burkina Faso znači zemlja uspravnih ljudi. To je siromašna zemlja, tamo se govori francuski, a voze se na biciklima i skuterima.“
Obrnuta učionica je izvrstan pristup učenju gdje se djeca prvo kod kuće pripreme i upoznaju s temom, a onda se kroz svoje izlaganje i izlaganje svojih prijatelja o naučenom produbljuje znanje. Ovim pristupom poboljšava se interakcija s drugom djecom. Naši Medenjaci postali su pravi mali znalci o ovoj temi te su uspješno kroz ovu obrnutu učionicu obogatili znanje svojim prijateljima i odgojiteljicama.
Primjena obrnute učionice, koja je poznatija pod nazivom Flipped Classroom, je dio našeg Erasmus+ projekta ‘Integracija STEM sadržaja i engleskog jezika pomoću CLIL metode’. Projektom je predviđeno održavanje četiri ovakve učionice. Budući da su i djeca i roditelji iznimno zainteresirani za Flipped Classroom nastavit ćemo ih održavati redovito. Teme ne biramo unaprijed, već pratimo dječje interese te teme oblikujemo prema tome. Rezultati Flipped Classroom aktivnosti su posebni prema sadržaju, načinu obrade teme, pristupu, uporabi materijala te primjeni vlastitih iskustava djece i roditelja.