Kada nauči kako može steći prijatelja, dijete razvija novu, ne manje važnu vještinu – pristupanje i snalaženje u skupini vršnjak. Te dvije vještine omogućit će mu da, kad odraste, gradi zdrave i skladne odnose s drugim ljudima.
PRIHVAĆENOST U SKUPINI VRŠNJAKA
Osnovni se oblici socijalnog ponašanja u odnosu na vršnjake javljaju vrlo rano. Već u dobi od 2 mjeseca bebe se okreću prema vršnjacima. U dobi od 3 do 4 mjeseca reagiraju prema vršnjacima jednostavnim gestama, dok im se u dobi od 6 mjeseci osmjehuju. Tijekom prve godine života djeca se uključuju u kratke aktivnosti s vršnjacima, dok se tijekom druge i treće godine počinju igrati s vršnjacima. U toj dobi već imaju vršnjake s kojima se više vole igrati. Daljim razvojem djeca provode sve više vremena u igri s vršnjacima. Od vršnjaka dobivaju povratnu informaciju o svojim sposobnostima, svoje postupke procjenjuju kao bolje, jednako dobre ili lošije u odnosu na postupke druge djece. Nadalje, kako se igranje u skupini nastavlja, tako raste sklonost povezivanju s vršnjacima, učestalost kontakata s vršnjacima povećava se, a igra postaje dominantna društvena aktivnost djece. S obzirom na važnosti odnosa s vršnjacima, radi utvrđivanja djetetova položaja u skupini, razvijene su sociometrijske tehnike putem kojih vršnjaci procjenjuju druge pripadnike skupine.
ŠTO MOŽETE UČINITI AKO VAŠE DIJETE NEUSPIJEVA PRIDRUŽITI SE SKUPINI VRŠNJAKA
Ako dijete ne uspijeva pronaći prijatelja, vama će vjerovatno biti jednako teško kao i njemu i biti ćete jednako bespomoćni. Čak i ako se to sukobljava s vašim osnovnim roditeljskim instiktima, ne smijete svojim tješenjem pojačavati njegov osjećaj društvenog poraza, nego mu morate pomoći da razvije vještine EQ-a koje su mu potrebne da se uključi u skupinu vršnjaka.
POSLUŽITE KAO UZOR SVOM DJETETU U RAZLIČITIM PROGRAMIMA
Obitelj je prva odgojna „stanica“ kroz koju dijete prolazi u životu. Od velikog je značenja dobro ozračje u obitelji gdje postoji odnos međusobnog poštivanja i uvažavanja svih njezinih članova. Prva znanja i vještine dijete stječe u obitelji učeći od svojih roditelja pa su prema tome roditelji prvi odgojitelji svoje djece. Osim roditelja, na dijete djeluju i ostali.
Način uključivanja roditelja u program ovisi o njima samima, njihovim interesima i ograničenu vremenu.
Možete se uključiti u programe poput:
• Roditeljski sastanka (informativni i tematski)
• Radionice za djecu i roditelje (kreativne i obrazovne)
• Sportski program
• Plesne, likovne i dramske progame
• Dani otvorenih vrata u vrtiću (pruža se roditeljima ili možda braći, sestrama,bakama ili djedovima) posebna prilika doći i predstaviti se djeci, pokazati im nešto novo, neki svoj zanimljiv hobi ili jednostavno pročitati priču, odigrati društvenu igru ili pomoći u građenju dvorca.
PRIMJER KOJI PRUŽATE SVOM DJETETU NEPROCJENJIV JE