Kako poboljšati imunitet kod djeteta

Kako poboljšati imunitet kod djeteta

Stigla nam je jesen, a s njom i promijenjivo vrijeme i sve više viroza i zaraza. Iako pedijatri kažu kako je normalno da dijete šest do osam puta godišnje oboli od nekakve viroze, ipak to možemo umanjiti poboljšanjem imuniteta.
U prehranu ubacite što više voća i povrća koje je jako bitno za djecu zbog svojih prirodnih vitamina i korisnih tvari. Pri izboru voća i povrća tražite svježe i sezonske namirnice. Pokušajte bar u jedan od pet obroka u danu uključiti voće i povrće. Potrudite se smanjiti konzumaciju slatkiša i grickalica koje su pune umjetnih sladila. Umjesto čipsa možete im poslužiti štapiće mrkve, umjesto slatkiša – voće. Neka dijete pije što više tekućine, po mogućnosti vode ili čaj u ovim hladnijim danima.
Osigurajte svome djetetu dovoljno sna. Djeci vrtićke dobi  potrebno je 10-13 sati sna dnevno. Ukoliko vaše dijete ne može ili ne želi spavati preko dana, pobrinite se da navečer ide ranije u krevet.

1

Redovita tjelesna aktivnost je također jako važna u poboljšanju imuniteta kod djece.  Ne treba samo tjerati djecu da se igraju ili trče vani, nego im trebamo biti uzori. Možete svome djetetu ponuditi da zajedno idete u vožnju biciklom, igrate nogomet, košarku ili neki sličan sport, ili čak da odete u šetnju, a smanjiti sate provedene ispred ekrana. Aktivna djeca bolje spavaju i bolje napreduju u psihološkom razvoju, kreativnija su, te imaju više samopouzdanja. Vježbom postaju jaki i otporni i održavaju zdravu tjelesnu težinu.

2

Higijena je jedan od važnih čimbenika u očuvanju djetetova zdravlja i jačanju imuniteta. Od najranije dobi djecu treba navikavati da često peru ruke i to sapunom. Posebno treba obratiti pozornost na higijenu prije i poslije obroka, nakon puhanja nosa, wc-a, igranja vani, nakon što su dirali životinje…

3

Na kraju dana važno je otuširati dijete i odjeću u kojoj je provelo dan staviti na pranje kako bi sprječili širenje bakterija koje se tijekom dana skupljaju na koži i odjeći. Pripazite i na četkicu za zube koju je poželjno baciti kada vam se dijete razboli. Tako štitite i dijete i sebe jer bakterije mogu „skakati“ s četkice na četkicu.
Pokušajte izbjeći pušenje u blizini djece jer su oni osjetljiviji na učinke pasivnog pušenja nego odrasli.

Ako nema potrebe za tim, izbjegavajte antibiotike. Većina dječjih bolesti je uzrokovana virusima, a antibiotici liječe samo bakterijske bolesti. Ukoliko djetetu dajete antibiotike i kada za tim nema potrebe, bakterije postaju otporne na njih pa je poslije teže izliječiti upalu uha ili grla.

No Comments

Comments are closed.