Da bi dijete moglo uspješno svladati vještinu pisanja, prvo mora proći kompletan motorički razvoj koji započinje razvojem grube motorike: sjedenje, puzanje, hodanje, penjanje, trčanje, slaganje kocki, igre loptom…
Proces razvoja motorike nastavlja se razvojem fine motorike koja se odnosi na fine pokrete ruke i šake: prvo hvatanje cijelom šakom, a zatim kažiprstom i palcem.
Za razvoj svih ovih vještina važne su igračke različitih oblika i konstrukcija, knjige, olovke, kocke, puzzle i drugi oblici s kojima dijete dolazi u taktilni kontakt.
Važne su i sve svakodnevne aktivnosti poput obuvanja, oblačenja, otkopčavanja i zakopčavanja gumbića, odlaganja jakne na vješalicu, samostalnog hranjenja, vezivanja cipela, listanja knjige, brisanja pribora za jelo krpom ili odmotavanja poklona, koje se možda roditeljima na prvi pogled čine nevažnima, ali uvelike pomažu djetetu u savladavanju korisnih vještina koje će na važnosti najviše dobiti prilikom polaska u školu.
Za razvoj grafomotorike i sposobnosti pisanja jako je važna i koordinacija oko-ruka koja označava sposobnost da vidom usmjeravamo i pratimo pokrete ruke pri izvođenju aktivnosti.
Kako biste djeci omogućili da uživaju u uvježbavanju fine motorike i koordinacije oko-ruka, predlažemo da napravite jednu jednostavnu igračku.
Evo što vam je za nju potrebno:
- Drvena ploča kvadratnog oblika (u našem slučaju koristili smo ploču veličine 32cmx32cm)
- Pribadače s velikim “glavama”
- Kuhinjske gumice
Budući da fotografije govore više do tisuću riječi, evo materijala koji su vam potrebni:
[pb_gallery image=”2816,2817,2818″][/pb_gallery]
U drvenu ploču zabodite pribadače tako da jedna od druge budu udaljene 5 centimetara. Jednaka udaljenost među pribadačama treba biti i u stupcima i u redcima. Ukoliko opis nije jasan, pogledajte fotografiju u galeriji.
Kada ste postavili pribadače, uzmite bijele papire i na njih nacrtajte razne oblike (kvadrat, trokut, peterokut, šesterokut, zvijezdu, kućicu…). Papire nakon toga možete plastificirati kako bi bili trajniji.
Nakon toga, uključite svoje dijete – postavite pred njega ploču, dajte mu gumice i papirni predložak. Recite mu da pokuša gumicama oblikovati ono što pokazuje predložak.
Osim kooridinacije oko-ruka i fine motorike, kod djece ćete ovom igrom razvijati i percepciju te razlikovanje detalja, a naučit će i geometrijske likove.
Osmislila, prilagodila i primijenila: Valentina Lovrić, odgojiteljica predškolske djece