Koordinacija je kompleksna motorička aktivnost koju možemo definirati i kao motoričku inteligenciju, a označava sposobnost upravljanja pokretima cijelog tijela ili pojedinim dijelovima lokomotornog sustava.
Dobro razvijena koordinacija omogućava djetetu brže usvajanje i preciznije izvođenje različitih motoričkih zadataka, te mu u konačnici omogućava brže rješavanje motoričkih problema. Iako razvoj koordinacije započinje još u dojenačkoj dobi kad dojenče osvijesti pokrete svojih ekstremiteta, i započne koordinaciju očiju i ruku, s ciljanim razvojem koordinacije započinje se kod djece predškolske i mlađe školske dobi. Djeca u toj dobi puno brže usvajaju i izvode motoričke zadatke, što im omogućava da kroz višestrani trening u velikoj mjeri unaprijede svoje motoričke sposobnosti.
Višestrani sportski razvoj provodi se s ciljem poticanja cjelokupnog psihofizičkog razvoja, i kroz njega prolaze sva djeca, bez obzira na njihov potencijal i daljnje usavršavanje. Kroz višestrani sportski razvoj razvijaju se bazična motorička znanja i vještine koja se kasnije nadograđuju vještinama i sposobnostima karakterističnima za pojedine sportske grane. Prva etapa u višestranom razvoju djeteta predstavlja razdoblje inicijacije, koje počinje oko šeste godine života u kojem se različitim sadržajima niskog intenziteta utječe na razvoj bazične koordinacije. Dakle, predškolskom djetetu treba osigurati mogućnost da se kreće, trči, hoda, puzi, provlači se i penje, čime se najjednostavnije gledano, zadovoljava djetetova primarna potreba za kretanjem, te obogaćuje baza pokreta. Trening je usmjeren na poboljšanje opće motorike, s posebnim naglaskom na koordinaciju rada tijela u cjelini, te ruku i nogu u prostorno vremenskim odnosima. Uz koordinaciju u ovom razdoblju istovremeno se kroz višestrani razvoj djeluje i na razvoj brzine i pravovremenosti reakcije, eksplozivne snage ruku i nogu, agilnosti, preciznosti te fleksibilnosti.
Bitno je vježbati za razvoj snage, fleksibilnosti, koordinacije i ravnoteže. Naglasak treba biti na preventivnim i korektivnim vježbama za jačanje mišića i ligamenata stopala i potkoljenice i mišića kralježnice zbog sve učestalijih mišićno-koštanih poremećaja i oboljenja predškolske i školske djece.
Vrlo je važno poticati dijete od najranije dobi na bavljenje tjelovježbom zbog uravnoteženog razvoja mišićno-koštanog sustava, pravilne posture i funkcije tijela kako bi u kasnijoj dobi imali dobru bazu za bavljenje sportom ili jednostavno za razvoj punog potencijala i zdravlja vlastitog tijela.
Marta Hušnjak, magistra psihologije