Mnogi znanstvenici bave se proučavanjem utjecaja glazbe na razvoj djeteta, mnoge su fascinantne studije objavljene i javnosti dostupne, te su svi složni u tome da ima mnogo benefita i da je za djetetov razvoj odlično da se bavi glazbom. Dobrobiti bavljenja glazbom su brojne, od razvoja audio-vizualne percepcije, sluha, govora, kontrole glasa, motorike, kombinatorike, preko povezivanja konkretnog i apstraktnog razmišljanja, sve do razvoja strpljenja, ljubavi prema glazbi, samopouzdanja.
Početak bavljenja glazbom preporučuje se od najranije dobi, a ukoliko počne dovoljno rano svako dijete može naučiti pjevati i ritmički se kretati uz glazbu.
Kao što glazba utječe na nas odrasle, ona utječe i na djecu. Primjer toga su uspavanke koje umirujuće djeluju na djecu, pogotovo na djecu jasličke dobi. Osim uspavanki, djeci je poželjno puštati što više raznovrsne glazbe u kojoj uživaju te uz nju skaču, plešu i pjevaju jer na taj način oni pokazuju i uče radost slušanja glazbe
Glazba priča jezikom koji djeca instinktivno prepoznaju. Baca ih u neki poseban svijet, pozivajući ih da povežu njene dijelove i objedine njene riječi, pomiče ih u svom ritmu pa djeca istražuju njenu emocionalnu i melodičku dimenziju u svoj njenoj ljepoti i dubini. Njihove fizičke vibracije, ujedinjenje ritmova i suptilna varijacija utječu na tijelo i um na mnoge načine. Prirodno mijenja mozak na način da jednodimenzionalno ponavljanje i učenje nije moguće.
Potaknuti svim ovim činjenicama, u DV Medenjak u jasličkoj skupini „Majstori“ imali glazbeni petak. Bilo nam je zabavno i uživali smo svim čulima. Istraživali smo tempo i ritam, tiho i glasno, plesali i pjevali kroz tek usvojenu pjesmicu „Ribica“ koja je bila glazbeni nastavak radnog tjedna u kojem smo obrađivali temu „Morski svijet“. Nismo samo pjevali nego i izrađivali i bojali akvarij i 3D ribice. Ribice smo bojali u tri osnovne boje koje smo kasnije „pecali“ i razvrstavali po bojama.
Ipak, od svih tjednih aktivnosti najviše oduševljenja donio je upravo glazbeni petak. U DV Medenjak plesu i pjevanju nije bilo kraja.
Već na samom početku, unoseći sintisajzer u sobu, moglo se uočiti čuđenje djece. Majstor Robert je odmah pitao „A što je to?“, dok su drugi sa strane plašljivo gledali u to veliko „čudo“. Objašnjavajući kako je to instrument na kojem se svira i uz čiju pratnju ćemo i mi pjevati postepeno su se počeli opuštati i lagano prilaziti instrumentu.
Ubrzo je sav strah nestao i sve odvažnije su se približavali te pružali ručice kako bi pritiskali tipke.
Vrlo rado su prihvatili ideju da sjednu oko sintisajzera i pjevaju skupa s odgojiteljicom. Većina skupine se priključila glazbenim aktivnostima, igrali se s tempom i ritmom, pojmovima „tiho“ i „glasno“, te s izrazitim zanimanjem učili riječi pjesmice i na kraju svi skupa zapjevali i zaplesali.
Naš glazbeni petak zaista je uspješno prošao i dokaz je da je glazba uistinu univerzalni jezik kojim pričaju i kojeg razumiju svi bez obzira na dob, što su dokazali i naši najmlađi.
Jelena Tetkić, odgojiteljica predškolske djece