Rane godine u dječjem razvoju imaju vrlo važan utjecaj na kasniji razvoj i učenje. Pozitivna iskustva vezana uz učenje i kvalitetne metode učenja u ranoj dobi bitno djeluju na način na koji će djeca usvajati znanja i vještine u budućnosti.
Kako bi djeca bila spremna na cjeloživotno učenje, treba im omogućiti poticajnu okolinu koju će moći istraživati i otkrivati njene zakonitosti i zanimljivosti. Djeci treba dati da rješavaju probleme koji su primjereni njihovoj dobi i stupnju razvoja te ih poticati da koriste jezik kako bi izrazili svoje misli i osjećaje. Druženje s vršnjacima, igra i suradnja u zajedničkim aktivnostima također potiču djecu na učenje i usvajanje novih vještina.
U Medenjaku smo si za glavni zadatak postavili stvoriti poticajnu okolinu koja stimulira razvoj mozga kod djece. Budući da istraživanja pokazuju da rana životna iskustva doslovno utječu na način na koji se gradi mozak, smatramo da je zadatak vrtića omogućiti taj čvrsti temelj koji će povećati izglede za pozitivne rezultate u budućnosti. Djeca najbolje uče u stimulativnoj i obogaćenoj okolini te u prisutnosti odraslih koji im pružaju potporu i toplinu. Kvalitetan interaktivni odnos djece i odraslih unaprijeđuje dječji razvoj, stoga u Medenjaku naglasak stavljamo upravo na taj aspekt.
Kada odrasli ljudi uče strane jezike, komunikacija je vrlo napeta i štura, govorne strkture se teško usvajaju zbog stida, nedostatka predznanja, neadekvatne jezične kompetencije, a odrasli osjećaju i zazor nad igrom jer smatraju da to nije primjereno njihovoj dobi. Sve navedeno koči učenje stranog jezika. Za razliku od odraslih, djeca strani jezik uče svakodnevno kroz poticajne aktivnosti, a učenju pristupaju bez stida, napetosti i neugode, tražeći u svemu elemente igre i zabave. Komunikacija im je neposredna i otvorena, a na svaki poticaj od strane učitelja, spremno odgovaraju novim znanjima. Djeca su puna entuzijazma i otvorena su za nova iskustva, a budući da u predškolskoj dobi još uvijek usvajaju i materinski jezik, iste strategije primjenjuju i na usvajanje stranog jezika zbog čega je njihov izgovor jednak izgovoru izvornih govornika tog jezika.
Što dulje uče strani jezik, djeca postaju sve sigurnija pri njegovom korištenju, razvijaju se bolje čitalačke sposobnosti, vještine slušanja i razumijevanja postaju iznadprosječne, a dolazi i do poboljšanja koncentracije i pažnje zbog kognitivnog razvoja i vježbe.
Sama činjenica da je u današnjem svijetu poznavanje barem jednog stranog jezika gotovo neophodno i da je takva vještina postala stvar opće kulture jasan je pokazatelj da s učenjem treba početi što ranije, kako bismo iskoristili sve prednosti koje takvo rano učenje pruža.
Zanimljiv i poučan video koji prikazuje kako učimo u Medenjaku možete pogledati u ovom članku, a ukoliko vam se takav način učenja sviđa, možete i postati dio naše ekipe malih bilingvalaca!
[pb_video src=”https://www.youtube.com/watch?v=ce_RwD2ckpg”][/pb_video]