Mentalna gimnastika je program kroz koji potičemo razvoj vještina učenja, pamćenja, čitanja, pisanja, koncentracije, motoričke koordinacije, kao i razvoj emocionalne ravnoteže te jezičnih i matematičkih vještina, pomoću jednostavnih tjelesnih vježbi.

Osnovni cilj gimnastike mozga je integriranje lijeve i desne polutke mozga. Kada uključimo obje polutke mozga, sposobniji smo inteligentno funkcionirati. Djeca koja koriste gimnastiku za mozak povećavaju učinkovitost mozga i sposobnost učenja, što znači da su produktivnija i da lakše usvajaju novo gradivo, lakše pokazuju svoju kreativnost, lakše se koncentriraju na zadatke pred kojima se nađu i slično. Uz to, poboljšavaju svoje motoričke sposobnosti i opskrbljuju organizam kisikom.

Većom aktivacijom moždanih funkcija smanjit ćemo izvore stresa te iskorištavati maksimalan potencijal mozga. Svjesni smo pritiska koji predškolska djeca osjećaju pred polazak u školu. Nameću im se neke nove obveze za koje nisu sigurni hoće li ih moći ispuniti. Kako bismo im umanjili strah i pomogli u svladavanju novih i nepoznatih ‘prepreka’ odlučili smo odraditi s njima malo takve mentalne gimnastike.

Nazvali smo ju Meden.Jak, a iz naziva možete saznati da nas ove vježbe čine slađima i jačima jer se naš mozak razvija brže i svuda oko sebe čujemo komentare kako smo pametni i medeni. Ovakav način vježbanja se našim Genijalcima jako svidio. Pomalo se razlikuje od uobičajene jutarnje gimnastike, a opet nije ništa komplicirano što njihove male ruke i noge ne mogu izvesti. Kombinirali smo pokrete lijeve noge i desne ruke i obrnuto, usmjeravali se ne razne dijelove vlastitog tijela, duboko disali kako bismo svom mozgu omogućili još bolji dotok kisika, te razgibavali prstiće kako bi se fina motorika mogla razvijati u punom potencijalu. Nakon vježbi odradili bismo par likovno-kreativnih ili stolno-manipulativnih aktivnosti, pročitali koju priču, igrali se na dvorištu ili rješavali testove.

S oduševljenjem su prihvatili ideju da nakon jutarnje tjelovježbe odradimo i program Meden.Jak  jer smo već ranije u Medenjaku, kroz poučan igrokaz, naučili kako su nam obje polutke mozga jako važne. Potrudit ćemo se održavati ovakav način vježbanja u našem vrtiću kako bi naša djeca jednog dana izrasla u prave genijalce.

 

Valentina Lovrić, odgojiteljica predškolske djece