Vodene aktivnosti u Medenjaku

Budući da je jedna od ranijih tema kojima smo se bavili bila voda i povezanost vode s dječjom igrom, te njeni utjecaji na dječje ponašanje i razvoj, odlučili smo provjeriti kako sve to izgleda u praksi. U tome su nam pomogli Bistrići i Genijalci, čija je dob od 3 do 6 godina.

Za početak tjedna usmjerili smo se na spoznajne aktivnosti.

U prostoriju smo donijeli velike zdjele s vodom i različite predmete. Svako dijete dobilo je po jedan predmet kojeg je trebalo položiti na površinu vode i promatrati što će se s njim dogoditi. Bilo je tu štapića od različtih materijala, kockica, listova papira, a našao se i pokoji balon, vrećica i kopča za kosu. Osim što je aktivnost u kojoj se može dotaknuti voda bila vrlo zanimljiva, djeci je spoznavanje događaja koji su uslijedili bilo jako izazovno. Promatrali smo kako pojedini predmeti tonu, dok drugi ostaju na površini vode te o tome razgovarali i pokušavali se dosjetiti uzroka. Nakon provedene aktivnosti, predškolci koji već znaju slova na ploču su napisali što pliva, a što tone, kako bismo svi skupa ponovili što smo naučili.

Druga aktivnost bila je potaknuta činjenicom da su djeca primijetila da se papir počinje raspadati ako ostane u vodi duže vrijeme. U plastičnim čašama, svatko je dobio  malo vode a na stolu su u posudicama bile poslagane različite stvari – sol, šećer, zemlja, perlice, sitni bomboni, prašak za rublje, kava, sitne kockice za igru. Svako dijete moglo je odabrati ono što želi staviti u svoju čašu s vodom. Kad su to učinili, drvenim štapićima pažljivo su miješali svoje otopine. Zapazili su da su se neke stvari miješanjem otopile, dok se druge nisu promijenile. Također, zapazili su da se neke stvari tope brže, a neke sporije. Djeca koja su topila sol i šećer, okusili su svoje otopine i zaključili da se i okus vode promijenio. Razgovarali smo o toploj i hladnoj vodi te o tome što se događa u perilici rublja s praškom, pokušavajući dokučiti topi li se on možda brže u toploj vodi. Aktivnost je djecu motivirala i za kasniji razgovor o toj temi, te su tokom dana nagađali što se u vodi topi, a što ne.

Budući da nam je voda donijela toliko novih znanja, odlučili smo se jedan dan mi smočiti. Iz ranijeg iskustva znamo da je to ugodno, pa su sva djeca odmah prihvatila igru. U kupaćim kostimima i s pištoljima na vodu u rukama, organizirali smo zabavno natjecanje u kojem je cilj bio ostati suh. No, budući da je ostati suh zapravo potpuno nezanimljivo u danim okolnostima, pobijediti u igri uopće nije bio imperativ. Ovu aktivnost teško je prepričati pa smo vam pripremili mali video u kojem možete pogledati kako smo se zabavili!

 

[pb_video type=”youtube” src=”https://www.youtube.com/watch?v=gJOElmhTdx4″][/pb_video]

No Comments

Comments are closed.